Nitra 11. októbra (TASR) Mestský úrad v Nitre nedokáže zhodnotiť efektívnosť využívania klientskeho centra občanmi. Podľa hlavného kontrolóra Mestského úradu v Nitre Ladislava Fúsku štatisticky možno vyhodnotiť využívanie centra, zákon o finančnej kontrole a vnútornom audite však neumožňuje exaktne posúdiť jeho efektívnosť.
"Efektívnosť sa dá hodnotiť len vtedy, ak sú stanovené kritériá, podľa ktorých sa dá urobiť takéto zhodnotenie. V prípade klientskeho centra však kritériá nie sú k dispozícii," uviedol hlavný kontrolór.
Klientske centrum v Nitre využívalo v prvom polroku tohto roka denne v priemere 289 občanov. Vyše 57 percent z nich navštívilo oddelenie miestnych daní a poplatkov, daní z nehnuteľností a pokladňu. Tieto tri odbory spolu s matrikou a evidenciou obyvateľstva vybavili takmer 84 percent všetkých zákazníkov klientskeho centra. Od začiatku tohto roka začalo šesť najžiadanejších odborov mestského úradu poskytovať služby občanom aj počas sobôt. Sobotňajšie úradné hodiny využívalo v priemere 47 klientov, najčastejšie navštívili podateľňu a pokladňu.
svl vs