DOTÁCIA VLÁDY NA RÁDIO PATRIA ZNÍŽI DLH SRO ZA VYSIELAČE KU KONCU TOHTO ROKA NA 135 MILIÓNOV KORÚN

Rozhlas je v kritickej finančnej situácii, upozorňuje Zemková

BRATISLAVA 16. októbra (SITA) - Verejnoprávny rozhlas je v kritickej finančnej situácii, generálna riaditeľka Slovenského rozhlasu (SRo) Miloslava Zemková o tom opätovne informovala Rozhlasovú radu na ...

Bratislava. Verejnoprávny rozhlas je v kritickej finančnej situácii, generálna riaditeľka Slovenského rozhlasu (SRo) Miloslava Zemková o tom opätovne informovala Rozhlasovú radu na jej dnešnom rokovaní.

Rozhlas podľa nej víta minulotýždňové rozhodnutie vlády o poskytnutí dotácie 45,4 milióna korún na zabezpečenie vysielania národnostného okruhu SRo Rádia Patria. Dotácia pokryje tohtoročné náklady SRo na stredné vlny, na ktorých Patria vysiela, čím si štát podľa SRo splnil svoju zákonnú povinnosť.

Dlh SRo voči TBDS, a.s. (nástupcu Rádiokomunikácii) sa tým zníži zo 180 miliónov korún na približne 135 miliónov korún, uvádza sa v stanovisku rozhlasu. Spomínaných 180 miliónov by dlh voči TBDS mal dosiahnuť do konca tohto roka, k dnešnému dňu predstavuje 168 miliónov korún, informovala agentúru SITA Zemková.

Väčšina dlhu vznikla ešte za bývalého vedenia SRo. Šéfka SRo upozornila radu, že TBDS trvá na splatení zvyšného dlhu za vysielače na budúci rok.

V takom prípade by SRo musel obmedziť terestrické vysielanie. Uvažuje sa o minimálne dvojročnom prechode Rádia Devín z VKV okruhu na vysielanie cez internet a satelit. Okrem redukcie vysielania by to znamenalo aj ďalšie prepúšťanie.

Zemková dnes Rozhlasovú radu tiež upozornila, že SRo potrebuje na fungovanie jednu miliardu ročne a na rozvoj by musel mať aspoň 1,1 miliardy korún ročne. Tohtoročný rozpočet SRo tvorí 870 miliónov korún. Predpokladá, že na budúci rok to bude ešte menej - 820 miliónov korún, čo je suma bez dotácie na vysielania na stredných vlnách (45,4 mil. Sk) a bez možného zvýšenia príjmov z koncesií.

Vedenie rozhlasu je totiž skeptické v očakávaniach prínosu nového systému výberu poplatkov za vysielanie SRo a STV. Predpokladá, že po úplnom nabehnutí nového systému výberu poplatkov v roku 2009 rozhlas ročne získa o 100 miliónov viac. Z celej vybranej sumy by mal dostať 30 percent a zvyšok pôjde STV. Rozhlasové vedenie tiež očakáva, že nový systém zníži výber od právnických osôb. Všetko však závisí od toho, v akej podobe schváli zákon parlament.

"Predchádzajúce vedenie rozhlasu pripravilo na rok 2006 okrem schváleného aj upravený rozpočet SRo s objektívnou stratou približne 170 miliónov korún. Keďže pani riaditeľka nastúpila do funkcie 6. apríla 2006, nesie ako vrcholová manažérka rozhlasu zodpovednosť už za hospodárske výsledky SRo v roku 2006," pre agentúru SITA to v reakcii na žiadosť SRo o dotáciu na pokrytie dlhu uviedol hovorca Ministerstva kultúry (MK) SR Jozef Bednár.

Hovorca rezortu kultúry v reakcii pripomenul, že "riaditeľka bola zvolená do funkcie s projektom, v ktorom plánovala, že SRo bude hospodáriť s vyrovnaným rozpočtom, bez napojenia na štátny rozpočet. Ani predchádzajúcemu vedeniu nikto neposkytol finančné prostriedky na zahraničné vysielanie a na podporu národnostného vysielania."

SRo tento rok dostáva z MK SR 55,4 mil. korún na zahraničné vysielanie a 45,4 mil. korún na podporu národnostného vysielania.

"Na budúci rok plánujeme v rozpočte rezortu MK SR s finančným krytím zahraničného vysielania," doplnil. MK SR dúfa, že návrh zákona o úhrade za služby verejnosti poskytované STV a SRo, "pomôže verejnoprávnym médiám výrazne zlepšiť ich finančnú situáciu a tie tak nebudú odkázané na mimoriadne dotácie zo štátneho rozpočtu, ako sa to deje teraz," uviedol Bednár na otázku, či je predpoklad, že by MK SR poskytlo rozhlasu aj zvyšok dotácie, o ktorú požiadal v auguste.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  3. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  5. Modern luxury next to the Blue Church
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  8. Moskva alebo Petrohrad?
  9. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 146
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 182
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 615
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 137
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 442
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 370
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 337
  8. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 175
  9. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 125
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 123

Téma: Koaličná kríza SNS a SMER (2017)


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kauza Plavčan a eurofondy

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

SVET

Pomáha aj NASA. Nájdu stratenú ponorku v rozbúrenom mori?

Ak sa ponorka potopila, námorníkom zostal vzduch len na pár dní.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Neprehliadnite tiež

Domov

My sme les na internete podporilo vyše päťdesiattisíc ľudí

Šéf envirorezortu Sólymos vníma situáciu v lesoch podobne ako organizátori z My sme les.

Domov

Migračná kríza sa skončila, policajné kontroly za hranicami nie

Rakúska polícia stále náhodne kontroluje autá, ktoré prichádzajú zo Slovenska.

Domov

V utorok sa od západu oteplí, sneh vystrieda dážď

V Oravskej Lesnej pribudlo 20 cm nového snehu.

Domov

Prezident Kiska odletel na prvú štátnu návštevu Mexika

Andrej Kiska podpíše s mexickým kolegom spoločnú deklaráciu o prehĺbení spolupráce.