KOŠICE 17. októbra (SITA) – Nový dochádzkový systém na báze elektronických identifikačných (ID) kariet začali v uplynulých dňoch testovať zamestnanci i návštevníci košického magistrátu. Ako dnes agentúru SITA informovala hovorkyňa košického magistrátu Jana Geročová, magistrát si v prieskume vyberal z troch firiem. Prístupový a dochádzkový systém v septembri namontovala víťazná firma AFSPIN Košice.
„Magistrát počíta s nákladmi do výšky 300 000 korún. Boli zakúpené čítacie hlavy, softvér a ID karty pre všetkých pracovníkov. Cena jednej karty sa pohybuje okolo 41 korún bez DPH. Pri strate karty si zamestnanec ďalšiu kartu hradí z vlastného vrecka,“ informovala Geročová. Zamestnanci dostali vlastnú ID kartu, ktorou si elektronicky zahlásia príchod a odchod z práce. Karta zároveň slúži aj na automatické otváranie dverí. Neskôr bude prepojená s personálnym oddelením, ktorému sa uľahčí sledovanie pracovného času zamestnancov.
Zriadením Kancelárie prvého kontaktu (KPK) minulý rok sa podstatne znížil pohyb stránok po budove, ako aj ich blúdenie a hľadanie príslušného referátu. K ďalšiemu sprehľadneniu a zjednodušeniu pohybu občanov po magistráte prispeje aj tento nový dochádzkový systém. Občania, ktorí nemôžu byť vybavení v KPK, dostávajú ID kartu na vrátnici a otvárajú si ňou dvere do vnútorných traktov budovy. Zároveň sa použitím karty zaregistrujú do systému, čím sa sprehľadní pohyb osôb na magistráte. Pri odchode kartu vrátia do príslušného boxu a systém ich automaticky odhlási. Elektronickú kartu vydáva návštevníkovi pracovník vrátnice.
„Takýmto spôsobom bude evidovaný počet a pohyb osôb na magistráte, čím by sme chceli odbúrať svojvoľný pohyb osôb po budove a zabezpečiť tak aj bezpečnosť pracovníkov,“ uviedla Geročová. Občania nebudú novým systémom nijako stresovaní. Ide iba o elektronické monitorovanie pohybu návštevníkov v budove. Väčšinu občanov bude naďalej vybavovať Kancelária prvého kontaktu, kde sú na to určení pracovníci a prístup do vestibulu magistrátu bude pre obyvateľov bezproblémový.