Petržalke chýba okolo 40 000 parkovacích miest

BRATISLAVA 17. októbra (SITA) - V bratislavskej mestskej časti Petržalka chýba okolo 40 000 parkovacích miest a odstavných plôch. Majitelia áut pritom môžu v súčasnosti využívať takmer 18 500 miest na ...

BRATISLAVA 17. októbra (SITA) - V bratislavskej mestskej časti Petržalka chýba okolo 40 000 parkovacích miest a odstavných plôch. Majitelia áut pritom môžu v súčasnosti využívať takmer 18 500 miest na parkovanie. Podľa štatistických zistení sa totiž medziročný nárast počtu vozidiel v najväčšej bratislavskej mestskej časti pohybuje na úrovni šiestich percent, čo predstavuje ročne nárast o približne 6 800 áut. "Kým v roku 1995 pripadalo jedno auto na 3,5 Petržalčana, dnes je to jedno auto na dvoch občanov. Keď sa stavala Petržalka, vybudovalo sa jedno parkovacie miesto na päť bytov, dnes je to jedno miesto na jeden byt," uviedol dnes pre agentúru SITA tlačový tajomník petržalského miestneho úradu Ľubomír Andrassy.

Riešenie nevyhovujúceho stavu statickej dopravy a zvýšenie počtu parkovacích miest sa stalo jednou z priorít miestnej samosprávy na najbližšie štyri roky. Petržalský úrad v tejto súvislosti vypracoval aj Program riešenia statickej dopravy, ktorý ponúka možnosti na vybudovanie približne 10 500 nových parkovacích miest. Pripraveným materiálom sa budú zaoberať poslanci na zasadnutí miestneho zastupiteľstva koncom októbra. Miestna samospráva následne predloží prerokovaný a schválený dokument na širšiu verejnú diskusiu, tá by sa mala uskutočniť začiatkom budúceho roka.

Zvýšiť počet parkovacích miest by sa mohlo napríklad zmenou niektorých detských ihrísk, ktoré nebudú vybraté na zachovanie a revitalizáciu. Na základe predbežného hodnotenia záverov verejnej diskusie o budúcnosti ihrísk je vraj možné označiť približne 15 "schátraných" detských ihrísk, pri ktorých by mohlo dôjsť k zmene funkčného využitia. Takouto zmenou vnútroblokových priestorov na parkovanie by mohlo vzniknúť približne 1 000 nových státí.

Ďalšou možnosťou by mohlo byť povolenie čiastočného státia na chodníkoch. Takéto riešenie by si však vyžiadalo zníženie maximálnej povolenej rýchlosti na vnútrosídliskových komunikáciách na 30 kilometrov za hodinu, zabezpečenie priechodnosti chodníkov pre peších a tiež vytvorenie uceleného systému jednosmerných ciest. Predpokladá sa, že takýmto opatrením by vzniklo takmer 6 000 nových odstavných miest. Súčasťou odbornej diskusie je aj možnosť zavedenia prenájmu existujúcich miest, čiže vytvorenie vyhradeného státia. Petržalský starosta Milan Ftáčnik totiž na základe uznesenia miestnej rady z roku 1997 povoľuje vyhradené parkovanie len pre osoby zdravotne postihnuté. Takýchto miest je v Petržalke okolo 400.

Samospráva má už vyhotovenú štúdiu, ktorá identifikuje 16 lokalít pre vybudovanie hromadných garáži, čím by sa počet parkovacích miest zvýšil o ďalších 3 200 miest. Úrad prediskutoval závery štúdie s bratislavským magistrátom, dokument sa využíva pri vydávaní rozhodnutí o umiestňovaní nových stavieb v mestskej časti.

Mestská časť okrem parkovacích státí na parkoviskách spravuje 192 garáži a 226 garážových boxov v hromadných garážach a pod terasami bytových domov.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 122
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 832
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 140
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 108
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 020
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 550
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 325
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 806
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 546
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 963

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

BLOG INEKO

Diktatúru či vystúpenie z EÚ už chce menej ľudí

Ľudí odmietajúcich demokraciu či EÚ je stále značná menšina.

Neprehliadnite tiež

Psychologička: Dieťa môže mať pocit, že obťažujúce správy sú normálne

Deti vo veku okolo dvanásť rokov dajú najmä na názor vrstovníkov a sociálnej skupiny, s ktorou sú v kontakte.

Polícia preveruje obťažovanie detí na pokeci

Profily s nevhodnými ponukami pre deti, na ktoré upozornilo SME, administrátori zablokovali. V pondelok pribudli na vymyslený profil nové obťažujúce správy

V utorok na severnom a východnom Slovensku hrozí vietor a poľadovica

Výstrahu prvého stupňa pred poľadovicou a hmlou vydal pre Prešovský a Žilinský kraj.

Model z katalógu: Rasistické komentáre neriešim

Dennis Johansen sa narodil v Keni, od dvoch rokov žije v Nórsku. S firmou Nebbia bude napriek rasistickým poznámkam spolupracovať ďalej.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop