Banská Bystrica 19. októbra (TASR) - Klientske centrum s bezbariérovým prístupom začal na prízemí objektu na Ulici ČSA, v ktorom sídli, budovať banskobystrický Mestský úrad (MsÚ). Stavebné náklady na rekonštrukciu dvoch terajších kancelárií si z rozpočtu mesta vyžiadajú približne 4,5 milióna korún. Interiérové vybavenie bude stáť okolo 1,5 milióna korún. Stavebné úpravy by mali byť dokončené v novembri a centrum by služby malo začať poskytovať začiatkom budúceho roka.
Klientske centrum bude podobné, aké sú v bankách. Zákazníka v nich obslúžia buď pri univerzálnej priehradke, alebo zamestnanci špecializovaní na produkty, o ktoré má záujem, uviedol primátor Banskej Bystrice Ivan Saktor.
"To znamená, že Banskobystričan vojde do klientskeho centra, v ktorom bude príjemné prostredie, bude tam počítač, na ktorom si bude môcť pozrieť informácie o meste, no a potom si bude vybavovať veci. Prizvú sa zodpovední úradníci k problematike, o ktorú sa stránka zaujíma a tam ju vybavia. To znamená, že po úrade už nebudú chodiť ľudia, ale naši úradníci budú chodiť za ľuďmi," dodal Saktor.
Terajšia podateľňa banskobystrického MsÚ je klientom k dispozícii v inej miestnosti na prízemí. V nej úradníci vybavujú všetky podania, ako to bolo doteraz v pôvodnej kancelárii prvého príjmu. Kopírovacie služby pre obyvateľov sú však pre rekonštrukciu kancelárie dočasne zastavené.