SME

Udelili Národnú podnikateľskú cenu za životné prostredie v SR

Bratislava 22. októbra (TASR) - Národnú podnikateľskú cenu za životné prostredie v SR získali podnikateľské subjekty Volkswagen, Slovnaft, Biomasa a Slovenské ...

Bratislava 22. októbra (TASR) - Národnú podnikateľskú cenu za životné prostredie v SR získali podnikateľské subjekty Volkswagen, Slovnaft, Biomasa a Slovenské centrum čistejšej produkcie. Na základe výzvy Generálneho riaditeľstva Európskej komisie pre životné prostredie súťaž pripravila Asociácia priemyselnej ekológie na Slovensku (ASPEK), ktorá dnes výsledky zverejnila. Do súťaže sa prihlásilo celkovo 23 podnikateľských subjektov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Národná súťaž nadväzuje na súťaž o Európske ceny za životné prostredie v podnikaní, ktorú od roku 1987 organizuje Generálne riaditeľstvo Európskej komisie pre životné prostredie. Podmienkou účasti na európskej súťaži je získanie popredného umiestnenia v národnej súťaži, ktorá na Slovensku doteraz nebola.

SkryťVypnúť reklamu

Volkswagen Slovakia a. s. Bratislava získal cenu v kategórii Manažérstvo za Nový systém informovanosti, kvalifikácie a motivácie zamestnancov v rámci EMS vo VW SK. Diplom za umiestnenie na 2. mieste dostal Hoechst - Biotika s. r. o. Martin za "SEM vo výrobnom subjekte". Diplom za 3. miesto získala Považská cementáreň a. s. Ladce za "Manažérstvo podľa ISO 9001:2000 a ISO 14 001:2004".

V kategórii Produkt získal cenu Slovnaft a. s. Bratislava za Biopalivá: Biodiesel, Biobenzín. Diplom za 2. miesto získala Považská cementáreň a. s. Ladce za Chromatmin cement s nízkym obsahom vodorozpustného Cr6+. Diplom za 3. miesto poputoval Združeniu obcí Horného Žitného ostrova v odpadovom hospodárstve sídliacemu v Šamoríne za Zberný dvor separovaného odpadu Šamorín.

SkryťVypnúť reklamu

V kategórii Proces cenu získala Biomasa, združenie právnických osôb, Kysucký Lieskovec za Integrovaný prístup a logistiku pre využívanie energie z biomasy. Diplom za umiestnenie na 2. mieste dostal Závod SNP a. s. Žiar nad Hronom za Odstránenie starej environmentálnej záťaže odkaliska Kalové pole ZSNP, a.s. Žiar nad Hronom. Diplom za 3. miesto získal Holcim (Slovensko) a. s. Rohožník za Inštaláciu zariadenia Hotdisc v cementárni Holcim (Slovensko), a.s. v Rohožníku.

V kategórii Medzinárodná spolupráca si cenu vybojovalo Slovenské centrum čistejšej produkcie s. r. o. Bratislava za Podporu budovania národných kapacít pre preventívnu a proaktívnu ochranu životného prostredia v rozvojových krajinách.

Cieľom súťaže bola podpora aktivít podnikateľských subjektov, ktoré si uvedomujú svoju zodpovednosť voči súčasným, ale aj budúcim generáciám a svojimi činmi výrazne prispievajú k znižovaniu negatívnych vplyvov na životné prostredie. Súťaž má podporiť záujem o aktivity, zamerané na udržateľný rozvoj a propagáciu subjektov, ktorých správanie predstavuje výrazný progres a prínos pre hospodársky a spoločenský rozvoj bez ujmy na životnom prostredí a prírodných zdrojoch. Súťaž o Národnú podnikateľskú cenu za životné prostredie v SR slávnostne vyhlásil prezident ASPEK na tradičnom stretnutí ministra životného prostredia s podnikovou sférou, ktoré sa uskutočnilo 26. júna 2007 v Senci.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 925
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 479
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 268
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 574
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 845
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 235
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 072
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 801
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Martin Madej stvárňuje Jozefa Tisa v inscenácii Hitlerov prezident a hrá ho spôsobom, kedy je aj divák na pochybách, či v Tisovi nebolo trochu ľudskosti.

V divadle hrá Jozefa Tisa.


24
Dimitris Kourbelis oslavuje gól v prípravnom zápase Grécko - Slovensko.

Domáci futbalisti pridali v závere dve poistky.


a 1 ďalší 8
17. november v Bratislave.

To, že zo všetkých sviatkov zmizne práve 17. november, dokazuje, že sme neustrážili demokraciu.


Veronika Šikulová 61
Ilustračné foto.

Obmedzenie by malo platiť do nedeľného predpoludnia.


TASR 2

Sportnet

Harry Kane (vpravo) strieľa gól v zápase Andorra - Anglicko v kvalifikácii MS vo futbale 2026.

Bod za remízu si pripísala Malta.


TASR
Christian Eriksen (vpravo) a Ethan Galbraith v prípravnom zápase Dánsko - Severné Írsko.

Rozhodujúci gól strelil Eriksen.


TASR
Alex Cotton v drese HK Nitra.

Jeho snom je zahrať si raz NHL, povedal prezident klubu Kováčik.


TASR
Brankár Jaroslav Janus si preberá ocenenie pre najlepšieho hráča play-off po 7. zápase finále play-off Tipos extraligy medzi HC Košice a HK Nitra.

V drese Košíc odohral uplynulé tri sezóny, počas ktorých tímu pomohol ku dvom majstrovským titulom.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu