rokoch, vyrábať ako jediný na Slovensku rýchlikové vagóny. Železničná spoločnosť Slovenska si už od firmy objednala 25 vagónov za takmer miliardu korún. Informuje o tom dnešné vydanie Hospodárskych novín (HN).
Podnik s 1200 zamestnancami nevedie Móric osobne, ale pôsobí v úlohe poradcu predsedu predstavenstva, ktorým je jeho syn Víťazoslav Móric ml. Podvozky nových vagónov dodáva do Vrútok nemecký strojársky koncern Siemens. "Na ich podvozkoch staviame nové rýchlikové vagóny schopné jazdiť 160 kilometrov za hodinu," povedal pre HN Móric ml. Sú to prvé takéto vagóny vyrábane na Slovensku.
Siemens avizoval, že by chcel získať tender na dodávku 41 prímestských a regionálnych vlakových súprav, ktorý majú železnice údajne vypísať v druhej polovici roku 2008. Súpravy v hodnote 6,3 miliardy korún by chcel koncern vyrábať na Slovensku.
ZOŠ Vrútky sa v minulosti uchádzali o dodávky ľahkých motorových jednotiek, pričom jeden z uchádzačov - francúzsky Alstom obvinil Mórica st. z podplácania. Vyšetrovanie tzv. kauzy vláčiky nepreukázalo tvrdenie konkurencie a začalo sa vyšetrovanie Alstomu. Keďže polícia nenašla dôkazy o podplácaní ani u jednej zo strán, vyšetrovanie zastavila. Móricovcom patrí aj česká firma ZOŠ Nymburk s približne 300 zamestnancami, ktorá sa zameriava na opravu rušňov.