Kampaň Združenia zdravotných poisťovní je podľa RPR v poriadku

Bratislava 9. novembra (TASR) - Reklamná kampaň Združenia zdravotných poisťovní je v súlade s etickými normami. Aj to je jeden zo záverov štvrtkového ...

Bratislava 9. novembra (TASR) - Reklamná kampaň Združenia zdravotných poisťovní je v súlade s etickými normami. Aj to je jeden zo záverov štvrtkového zasadnutia Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR). Dovedna sa zaoberala dvanástimi podnetmi, pričom všetky vyhodnotila negatívne, čiže v súlade s etickým kódexom.

Výhrady voči kampani Za zdravšie zdravotníctvo malo Ministerstvo zdravotníctva SR, ktoré považovalo mnohé uvádzané informácie za zavádzajúce až nepravdivé. Išlo najmä o informácie uvedené v propagačnom materáli s názvom Zdravotníctvo na križovatke, kde ministerstvo nesúhlasilo s tvrdeniami združenia o zdravotníckych zariadeniach. Rada skonštatovala, že reklama je v poriadku. "Vychádzali sme z toho, že v reklamnej kampani nie sú uvedené také tvrdenia, ktoré by bolo možné overiť. Formulácie ako predstavte si, že ochoriete, sa nedajú chápať ako klamlivé, pretože to je predstava," povedal pre TASR podpredseda AK RPR Mikuláš Bugár.

Rada sa ďalej zaoberala reklamnou kampaňou siete rýchleho občerstvenia s názvom Bohovské kura na 3. Problematické bolo slovo "bohovské", ktoré podľa sťažovateľa narúša náboženské cítenie a preto nie je vhodné. "Uvedené slovo sme našli v elektronickom slovníku slovenského jazyka a znamená niečo ako výnimočné. Na základe tohto zistenia sme slogan vyhodnotili ako vyhovujúci," objasnil Bugár.

Ako spornou sa AK RPR zaoberala reklamným plagátom Slovenského národného divadla (SND) na operné predstavnie Madamme Butterfly, ktoré zobrazuje chlapca s nožom. SND tak podľa sťažovateľa propaguje násilie voči deťom. Rada sa s týmto názorom nestotožnila, pretože plagát považuje za umelecké stvárnenie predstavenia.

Preskúmaním prešla aj billboardová kampaň na alkoholický nápoj, kde boli zobrazené dve ženy, ktoré sa išli pobozkať. Sťažovateľa z radu občanov táto reklama pohoršila a vzhľadom na údajne nevhodný obsah žiadal stiahnuť uvedenú kampaň. Ani v tomto prípade však AK RPR návrhu nevyhovela. "Uvedený problém je skôr vec vkusu ako etiky," vysvetlil rozhodnutie Bugár.

Rada sa ešte zaoberala reklamnými kampaňami bulvárneho denníka, komerčnej banky, výrobcu pracieho prášku a troch telekomunikačných operátorov, pričom ani v jednom prípade nezaznamenala porušenie etického kódexu.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 343
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 959
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 441
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 812
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 694
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 390
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 462
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 948
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 176
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 145

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Raper Kali: Silným motívom je smrť Róberta Remiáša

Raper Kali, vlastným menom Koloman Magyary (34), napísal titulnú pesničku k filmu Únos. Tvrdí, že ho obdobie 90. rokov láka.

Kaliňák sa potichu zmieril so sporným stavbárom z Gorily

Rezort vnútra viedol sériu súdnych sporov so stavebnou firmou Euro-Building, ktorá figuruje vo viacerých kauzách. Potichu uzavreli zmier.

Prioritou v rómskej otázke je vzdelávanie, zhodli sa účastníci relácie

Vláda predstavila akčné plány na integráciu rómskej menšiny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop