BANSKÁ BYSTRICA 14. novembra (SITA) - Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) bude okrem svojho oficiálneho erbu používať aj logo a slogan, a to pri propagácii cestovného ruchu. Logo má tvar modro-červeného srdca, položeného tak, aby pripomínalo písmeno B, do ktorého vystupuje päť farebných pruhov – žltý, bledozelený, tmavozelený, modrý a červený. Slogan je: „Banskobystrický región – Brána do srdca“. Autorom loga aj sloganu je živnostník Tomáš Pastorok – TORSIAL z Banskej Bystrice, jeho návrh zvíťazil spomedzi 29 návrhov od 19 subjektov z celého Slovenska, prevažne z Banskobystrického kraja.
Ako ďalej informoval Dušan Argaláš z odboru cestovného ruchu a kultúrneho dedičstva Úradu BBSK, logo a slogan nenahrádzajú erb, ale sú predurčené na použitie mimo úradného styku, na marketingové aktivity, na propagáciu a reprezentáciu regiónu doma i v zahraničí. „Budú sa používať na externú komunikáciu na propagačných a prezentačných materiáloch, na darčekových predmetoch, na ostatných tlačovinách, na webe a podobne. V ďalšej etape sa spracuje dizajn manuál BBSK, ktorý určí ďalšie špecifikácie všetkých foriem použitia loga a sloganu BBSK,“ uviedol Argaláš.
Odbor cestovného ruchu a kultúrneho dedičstva Úradu BBSK bol hlavným koordinátorom výberu a tvorby nového loga a sloganu, použil na to zdroje z rozpočtu BBSK. Argaláš pre agentúru SITA uviedol, že výzvu na predkladanie návrhov zverejnili 26. apríla, uzávierka súťaže bola 11. mája. Odmena pre víťaza bola 30-tisíc korún vrátane DPH.
Ako BBSK uvádza v charakteristike svojho loga, farebnosť „srdca“ v logu vychádza z farebnosti erbu BBSK. Vrchná, červená polovica symbolizuje bránu. Päť pruhov „dúhy“ vstupujúcej do „srdca“ predstavuje päť strategických oblastí rozvoja cestovného ruchu – mestský a kultúrny (červený), kúpeľný a zdravotný cestovný ruch (žltý), letná horská a vodná turistika, (tmavozelený) zimný cestovný ruch (modrý) a vidiecka turistika a agroturistika (bledozelený). „Dúha“ v logu je symbolom šťastia a spokojnosti a zároveň môže predstavovať cestu. Logo so sloganom sú jednoducho farebne aj čiernobielo reprodukovateľné so zachovaním vysokej rozoznateľnosti pri zväčšovaní i zmenšovaní. Logo BBSK tiež nadväzuje na celoslovenské „motýlie“ logo a slogan „Slovensko – Malá veľká krajina“, ktorý používa Slovenská agentúra pre cestovný ruch. Obe logá sú graficky i farebne použiteľné spolu.