Bratislavské letisko môže do Schengenu

Výstavba nových nástupných mostov stála 170 miliónov korún. Letisko tak uzavrelo svoju prípravu na vstup do schengenského priestoru bez kontrol na vnútorných hraniciach.

Bratislava 15. novembra (ČTK) - Na bratislavskom letisku dnes spustili prevádzku nových nástupných odletových mostov. Ich výstavba vyšla na 170 miliónov korún. Letisko tak uzavrelo svoju prípravu na vstup do schengenského priestoru bez kontrol na vnútorných hraniciach. Slovensko sa začlení do zóny spoločne s ďalšími ôsmimi krajinami pred Vianocami, medzinárodné letiská vrátane bratislavského by sa mali stať jej súčasťou od apríla 2008.

"Na letisku sa úspešne zavŕšili práce, ktoré súvisia so vstupom Slovenska do Schengenu," povedal v príhovore počas otvorenia nástupných mostov minister dopravy Ľubomír Vážny. Letisková spoločnosť bude ďalej pokračovať v modernizácii svojho areálu, v najbližšej etape sa má letisko rozšíriť, ďalšie úpravy čakajú príletovú halu, dodal.

Po vstupe do schengenského priestoru cestujúci absolvujú len jednu kontrolu pri prekročení jej vonkajšej hranice. Pri prechode medzi členskými krajinami už následne nemusia podstupovať ďalšie prehliadky. Deväť krajín vrátane Slovenska sa oficiálne začlení do Schengenu 21. decembra s výnimkou medzinárodných letísk, kde budú kontroly pokračovať do konca marca budúceho roka.

Necelá polovica celkovej investície do vybudovania odletových mostov sa Slovensku vráti zo zdrojov Schengenského prechodného fondu. Prístavbou mostov letisko okrem splnenia podmienok na začlenenie do Schengenu vyriešilo aj ďalšie bezpečnostné požiadavky na odletový terminál, ako napríklad bezpečný pohyb cestujúcich ponad obslužnú cestu.

Po vlaňajšom zrušení privatizácie zostalo bratislavské letisko na rozdiel od košického pod kontrolou štátu. Rozvojové projekty majú podľa Vážneho smerovať k tomu, aby letisko v hlavnom meste bolo schopné do roku 2010 vybaviť ročne okolo troch miliónov pasažierov. V súčasnosti sa jeho ročná kapacita pohybuje zhruba na úrovni 2,3 milióna cestujúcich.

Zrušením predaja letiska vybranému záujemcovi na čele s finančnou skupinou Penta a viedenským letiskom Schwechat prišlo bratislavské letisko o miliardové investície. Jeho ďalší rozvoj majú zabezpečiť úvery od bánk alebo ho budú financovať prostredníctvom vytvorenia spoločného podniku s investorom. Väčšinový podiel v letiskovej spoločnosti by pritom zostal štátu. "Musíme nejaké dva týždne počkať, kým sa rozhodneme, ktorou cestou ísť," uviedol minister. Pokiaľ by letisko financovalo svoje investície prostredníctvom úveru, mohlo by podľa Vážneho získať od bánk vyše dve miliardy korún.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 673
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 731
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 101
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 051
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 183
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 623
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 620
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 446
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 433
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 046

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Termíny sú šibeničné, zmluvu na migy budeme musieť predĺžiť

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Domov

Gajdoš nepriznal takmer polovicu svojho príjmu

Minister obrany v majetkovom priznaní nespomenul výsluhový dôchodok.

Domov

Armádny generál: Termíny sú šibeničné, zmluvu na migy budeme musieť predĺžiť

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Domov

Kiska sa v New Yorku zúčastnil na biznis fóre, s podnikateľmi hovoril aj o Slovensku

Spomedzi lídrov biznisu sa fóra zúčastnil aj najbohatší človek sveta Bill Gates.

Domov

Ministerka Lubyová: Nikto v EÚ nechce pozastaviť eurofondy pre vedu a výskum

Pripomenula, že ministerstvo školstva zrušilo problematickú eurofondovú výzvu.