Web môže byť dvojsečná zbraň

Televízie sa už nesnažia zaujať divákov len pestrým programom a atraktívnou grafikou. Paradoxne, internetová stránka môže televízii aj znižovať sledovanosť.

Bratislava 17. novembra (TASR) - Televízie sa už dávno nesnažia zaujať svojich divákov len pestrým programom a atraktívnou grafikou. Záujem sa začína sústreďovať na virtuálny priestor internetu. Paradoxne, internetová stránka môže televízii aj znižovať sledovanosť. Odborník v oblasti tvorby webstránok Richard Uváčik pre TASR zhodnotil jednotlivé webové prezentácie celoplošných televíznych vysielateľov.

Tie podľa neho do veľkej miery reflektujú pozíciu televízií na mediálnom trhu. "Portál Slovenskej televízie (STV) napĺňa verejnoprávny charakter, web Markízy zase stabilné miesto na trhu, TA3 akcentuje spravodajstvo a portál TV JOJ predstavuje určitú alternatívu. Toto sa prejavuje hlavne v ich marketingovej stratégii, obsahovej časti, funkcionalite a grafickej podobe stránok," skonštatoval Uváčik.

"Ďalej si treba uvedomiť, že internetový portál je pre samotné televízie dvojsečná zbraň. Televízie žijú prevažne z vysielania reklamy, záleží im preto, aby mali vysokú sledovanosť. Pokiaľ umožňujú on-line sledovanie vysielania a archív relácií, prichádzajú o divákov, ktorých tak peoplemetre nezachytia," domnieva sa Uváčik. Podľa odborníka je tiež zaujímavé položiť si otázku, aké je množstvo, zloženie a ekonomická sila obyvateľstva, ktoré preferuje internetové vysielanie. Televízie podľa neho musia kompenzovať straty z televíznej reklamy ziskom z internetovej reklamy. "Tu je dôležité, aby televízie našli správnu mieru a formu internetovej reklamy.

Stránka STV napríklad neobsahuje v súčasnosti žiadnu, naproti tomu web Markízy využíva takmer všetky dnes dostupné formy internetovej reklamy - banery, kontextovú reklamu a reklamné spoty. "Reklamu je na stránke Markízy aj dosť cítiť, čo môže pre návštevníka pôsobiť obťažujúco," konštatuje Uváčik.

Hlavným nedostatkom webu STV je podľa osloveného odborníka to, že jeho tvorcovia sa snažili málo obsahu prezentovať vo veľmi zložitej štruktúre. "Na stránke je niekoľko menu, ktoré fakticky odkazujú na to isté, čo je pre návštevníka veľmi mätúce. Viem si členenie stránky predstaviť oveľa prehľadnejšie," vysvetľuje Uváčik. Výhrady má aj ku kvalite videoarchívu, ktorá je podľa neho relatívne nízka a absentuje možnosť výberu kvality záznamu. Za ďalší nedostatok považuje fakt, že nie všetky relácie z produkcie STV sú dostupné na internete. "Videoarchív je neaktuálny a neúplný," konštatuje Uváčik.

Archív relácií budeme v najbližšej dobe rozširovať o ďalšie tituly, ale je to nesmierne náročné po finančnej stránke," povedala pre TASR web manažérka STV Antónia Kráľová. Stránku verejnoprávnej televízie si v októbri pozrelo 483.060 ľudí.

Portál televízie Markíza sa podľa Uváčika najviac približuje k určitému európskemu štandardu webového sídla televízie. Prezentácia je rozdelená do viacerých, z časti nezávislých stránok, dôležité je hlavne prepojenie s vlastným spravodajským portálom, ktorý ponúka v prehľadnej forme výber z prevažne agentúrneho servisu. Markíza tak neberie svoju stránku len ako televízny archív a program vysielania, ale snaží sa osloviť širšiu skupinu návštevníkov," domnieva sa odborník. Návštevnosť nášho portálu v desiatom mesiaci dosiahla úroveň priemerne 82.850 užívateľov denne," povedala pre TASR Narcis Liptáková z Televízie Markíza.

TV JOJ prišla začiatkom jesene s úplne novým portálom. Podľa Uváčika ide o istú alternatívu k iným televíznym webom. "Stránka sa snaží zapojiť návštevníka do tvorby video a audio príspevkov. Čo sa týka video archívu ten je prehľadne organizovaný, a aktuálny. Okrem toho je možnosť pozerať videá pomocou samostatnej aplikácie nezávisle od internetového prehliadača. Kvalita videa je voliteľná a v porovnaní s ostatnými televíziami je pri najvyššej kvalite ďaleko najlepšia. Organizáciu stránky by som hodnotil ako najprehľadnejšiu z daných štyroch," konštatuje Uváčik. Web Joj-ky navštívilo v desiatom mesiaci 363.280 ľudí.

Internetová stránka spravodajskej televízie TA3 podľa odborníka plne korešponduje s náplňou jej vysielania. "Osobne by som vyzdvihol veľkú prehľadnosť tejto stránky, vkusnú grafiku a primerané začlenenie reklamy. Kvalita live video prenosu je nízka, vzhľadom na charakter vysielania to však nehrá až takú významnú úlohu. Túto stránku by som hodnotil ako obsahovo najvyprofilovanejšiu na trhu, na druhej strane treba dodať, že ide o špecializovanú televíziu a obsah webu tomu aj zodpovedá," uzavrel svoje hodnotenie Uváčik. Internetovú stránku televízie TA3 navštívilo v septembri 73.448 návštevníkov.

"Októbrové čísla sú približne na úrovni tých zo septembra, pokles návštevnosti bol zapríčinený hackerskými útokmi na stránku, ktoré sme zaznamenali," povedala pre TASR hovorkyňa TA3 Tatiana Vachová.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 818
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 14 549
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 11 718
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 679
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 400
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 616
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 399
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 559
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 4 057
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 897

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Čo sa deje v hokeji? Je to divadlo, vinníkmi sme všetci, tvrdí Graňák

Zlá skúsenosť s Cígerom a Švehlom mohla odradiť hráčov z NHL od štartu na majstrovstvách sveta, hovorí skúsený obranca.

KULTÚRA

Iva Bittová: Nemôžem si dovoliť strácať čas a báť sa

Česká speváčka žije v USA. Koncertuje u nás so skupinou Čikori.

TECH

Vedci sú na stope tajomstvu DNA

Vďaka úžasnému technologickému vývoju vznikajú nové vedné odbory.

TECH

Na čom hrať hry? Na PC či konzolách?

Porovnávať má zmysel hlavne produkty najväčších hráčov na trhu.

Neprehliadnite tiež

Lajčákovi chýba platforma, na ktorej by sa dalo s Ruskom pragmaticky debatovať

Otvorená komunikácia s Ruskom aj o témach vyvolávajúcich rozdielne názory je dôležitá, tvrdí minister.

Drucker uznal rešpekt pacientom na bicykloch, sám prešiel časť trate

Pacienti so sklerózou multiplex sa spolu s podporovateľmi vydali na bicykloch naprieč Slovenskom.

Cez Slovensko sa budú najbližšie dni presúvať zahraniční vojaci

Namierené majú na medzinárodné cvičenia do Lotyšska a Rumunska.

Výber letnej dovolenky s malými deťmi netreba podceňovať

Návštevu lekára pred cestou do iných krajín by nemal opomenúť ani dospelý.