Web môže byť dvojsečná zbraň

Televízie sa už nesnažia zaujať divákov len pestrým programom a atraktívnou grafikou. Paradoxne, internetová stránka môže televízii aj znižovať sledovanosť.

Bratislava 17. novembra (TASR) - Televízie sa už dávno nesnažia zaujať svojich divákov len pestrým programom a atraktívnou grafikou. Záujem sa začína sústreďovať na virtuálny priestor internetu. Paradoxne, internetová stránka môže televízii aj znižovať sledovanosť. Odborník v oblasti tvorby webstránok Richard Uváčik pre TASR zhodnotil jednotlivé webové prezentácie celoplošných televíznych vysielateľov.

Tie podľa neho do veľkej miery reflektujú pozíciu televízií na mediálnom trhu. "Portál Slovenskej televízie (STV) napĺňa verejnoprávny charakter, web Markízy zase stabilné miesto na trhu, TA3 akcentuje spravodajstvo a portál TV JOJ predstavuje určitú alternatívu. Toto sa prejavuje hlavne v ich marketingovej stratégii, obsahovej časti, funkcionalite a grafickej podobe stránok," skonštatoval Uváčik.

"Ďalej si treba uvedomiť, že internetový portál je pre samotné televízie dvojsečná zbraň. Televízie žijú prevažne z vysielania reklamy, záleží im preto, aby mali vysokú sledovanosť. Pokiaľ umožňujú on-line sledovanie vysielania a archív relácií, prichádzajú o divákov, ktorých tak peoplemetre nezachytia," domnieva sa Uváčik. Podľa odborníka je tiež zaujímavé položiť si otázku, aké je množstvo, zloženie a ekonomická sila obyvateľstva, ktoré preferuje internetové vysielanie. Televízie podľa neho musia kompenzovať straty z televíznej reklamy ziskom z internetovej reklamy. "Tu je dôležité, aby televízie našli správnu mieru a formu internetovej reklamy.

Stránka STV napríklad neobsahuje v súčasnosti žiadnu, naproti tomu web Markízy využíva takmer všetky dnes dostupné formy internetovej reklamy - banery, kontextovú reklamu a reklamné spoty. "Reklamu je na stránke Markízy aj dosť cítiť, čo môže pre návštevníka pôsobiť obťažujúco," konštatuje Uváčik.

Hlavným nedostatkom webu STV je podľa osloveného odborníka to, že jeho tvorcovia sa snažili málo obsahu prezentovať vo veľmi zložitej štruktúre. "Na stránke je niekoľko menu, ktoré fakticky odkazujú na to isté, čo je pre návštevníka veľmi mätúce. Viem si členenie stránky predstaviť oveľa prehľadnejšie," vysvetľuje Uváčik. Výhrady má aj ku kvalite videoarchívu, ktorá je podľa neho relatívne nízka a absentuje možnosť výberu kvality záznamu. Za ďalší nedostatok považuje fakt, že nie všetky relácie z produkcie STV sú dostupné na internete. "Videoarchív je neaktuálny a neúplný," konštatuje Uváčik.

Archív relácií budeme v najbližšej dobe rozširovať o ďalšie tituly, ale je to nesmierne náročné po finančnej stránke," povedala pre TASR web manažérka STV Antónia Kráľová. Stránku verejnoprávnej televízie si v októbri pozrelo 483.060 ľudí.

Portál televízie Markíza sa podľa Uváčika najviac približuje k určitému európskemu štandardu webového sídla televízie. Prezentácia je rozdelená do viacerých, z časti nezávislých stránok, dôležité je hlavne prepojenie s vlastným spravodajským portálom, ktorý ponúka v prehľadnej forme výber z prevažne agentúrneho servisu. Markíza tak neberie svoju stránku len ako televízny archív a program vysielania, ale snaží sa osloviť širšiu skupinu návštevníkov," domnieva sa odborník. Návštevnosť nášho portálu v desiatom mesiaci dosiahla úroveň priemerne 82.850 užívateľov denne," povedala pre TASR Narcis Liptáková z Televízie Markíza.

TV JOJ prišla začiatkom jesene s úplne novým portálom. Podľa Uváčika ide o istú alternatívu k iným televíznym webom. "Stránka sa snaží zapojiť návštevníka do tvorby video a audio príspevkov. Čo sa týka video archívu ten je prehľadne organizovaný, a aktuálny. Okrem toho je možnosť pozerať videá pomocou samostatnej aplikácie nezávisle od internetového prehliadača. Kvalita videa je voliteľná a v porovnaní s ostatnými televíziami je pri najvyššej kvalite ďaleko najlepšia. Organizáciu stránky by som hodnotil ako najprehľadnejšiu z daných štyroch," konštatuje Uváčik. Web Joj-ky navštívilo v desiatom mesiaci 363.280 ľudí.

Internetová stránka spravodajskej televízie TA3 podľa odborníka plne korešponduje s náplňou jej vysielania. "Osobne by som vyzdvihol veľkú prehľadnosť tejto stránky, vkusnú grafiku a primerané začlenenie reklamy. Kvalita live video prenosu je nízka, vzhľadom na charakter vysielania to však nehrá až takú významnú úlohu. Túto stránku by som hodnotil ako obsahovo najvyprofilovanejšiu na trhu, na druhej strane treba dodať, že ide o špecializovanú televíziu a obsah webu tomu aj zodpovedá," uzavrel svoje hodnotenie Uváčik. Internetovú stránku televízie TA3 navštívilo v septembri 73.448 návštevníkov.

"Októbrové čísla sú približne na úrovni tých zo septembra, pokles návštevnosti bol zapríčinený hackerskými útokmi na stránku, ktoré sme zaznamenali," povedala pre TASR hovorkyňa TA3 Tatiana Vachová.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 022
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 7 562
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 589
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 441
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 971
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 817
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 814
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 786
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 690
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 180

Téma: Internet


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Povedať, že Fico III a Mečiar III už sú jedna k jednej, sa ešte nedá, ale synchronizovaná akcia proti Kiskovi je porovnateľná iba a len s únosom mladého Kováča.

KULTÚRA

Manžel režíroval jej milostnú scénu. Kate Winslet s tým mala problém

S Titanicom sa jej kariéra iba rozbiehala.

Neprehliadnite tiež

Domov

Do vedy o 32 miliónov eur menej? Nie je to iba Plavčanovo maslo, vyviňujú sa v SNS

Slovensko môže prísť o približne 32 miliónov eur z eurofondov na vedu. Výzvy sú po kauze exministra školstva Petra Plavčana zablokované.

Domov

Lekári sa dohodli so štátnou poisťovňou na ďalšej spolupráci

Zväz ambulantných poskytovateľov akceptoval návrh dodatkov k zmluvám.

Domov

Lipšic dostal za nehodu z minulého roka podmienečný trest

Okresný súd v Bratislave odsúdil bývalého poslanca a ministra Daniela Lipšica.

Domov

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.