Web môže byť dvojsečná zbraň

Televízie sa už nesnažia zaujať divákov len pestrým programom a atraktívnou grafikou. Paradoxne, internetová stránka môže televízii aj znižovať sledovanosť.

Bratislava 17. novembra (TASR) - Televízie sa už dávno nesnažia zaujať svojich divákov len pestrým programom a atraktívnou grafikou. Záujem sa začína sústreďovať na virtuálny priestor internetu. Paradoxne, internetová stránka môže televízii aj znižovať sledovanosť. Odborník v oblasti tvorby webstránok Richard Uváčik pre TASR zhodnotil jednotlivé webové prezentácie celoplošných televíznych vysielateľov.

Tie podľa neho do veľkej miery reflektujú pozíciu televízií na mediálnom trhu. "Portál Slovenskej televízie (STV) napĺňa verejnoprávny charakter, web Markízy zase stabilné miesto na trhu, TA3 akcentuje spravodajstvo a portál TV JOJ predstavuje určitú alternatívu. Toto sa prejavuje hlavne v ich marketingovej stratégii, obsahovej časti, funkcionalite a grafickej podobe stránok," skonštatoval Uváčik.

"Ďalej si treba uvedomiť, že internetový portál je pre samotné televízie dvojsečná zbraň. Televízie žijú prevažne z vysielania reklamy, záleží im preto, aby mali vysokú sledovanosť. Pokiaľ umožňujú on-line sledovanie vysielania a archív relácií, prichádzajú o divákov, ktorých tak peoplemetre nezachytia," domnieva sa Uváčik. Podľa odborníka je tiež zaujímavé položiť si otázku, aké je množstvo, zloženie a ekonomická sila obyvateľstva, ktoré preferuje internetové vysielanie. Televízie podľa neho musia kompenzovať straty z televíznej reklamy ziskom z internetovej reklamy. "Tu je dôležité, aby televízie našli správnu mieru a formu internetovej reklamy.

Stránka STV napríklad neobsahuje v súčasnosti žiadnu, naproti tomu web Markízy využíva takmer všetky dnes dostupné formy internetovej reklamy - banery, kontextovú reklamu a reklamné spoty. "Reklamu je na stránke Markízy aj dosť cítiť, čo môže pre návštevníka pôsobiť obťažujúco," konštatuje Uváčik.

Hlavným nedostatkom webu STV je podľa osloveného odborníka to, že jeho tvorcovia sa snažili málo obsahu prezentovať vo veľmi zložitej štruktúre. "Na stránke je niekoľko menu, ktoré fakticky odkazujú na to isté, čo je pre návštevníka veľmi mätúce. Viem si členenie stránky predstaviť oveľa prehľadnejšie," vysvetľuje Uváčik. Výhrady má aj ku kvalite videoarchívu, ktorá je podľa neho relatívne nízka a absentuje možnosť výberu kvality záznamu. Za ďalší nedostatok považuje fakt, že nie všetky relácie z produkcie STV sú dostupné na internete. "Videoarchív je neaktuálny a neúplný," konštatuje Uváčik.

Archív relácií budeme v najbližšej dobe rozširovať o ďalšie tituly, ale je to nesmierne náročné po finančnej stránke," povedala pre TASR web manažérka STV Antónia Kráľová. Stránku verejnoprávnej televízie si v októbri pozrelo 483.060 ľudí.

Portál televízie Markíza sa podľa Uváčika najviac približuje k určitému európskemu štandardu webového sídla televízie. Prezentácia je rozdelená do viacerých, z časti nezávislých stránok, dôležité je hlavne prepojenie s vlastným spravodajským portálom, ktorý ponúka v prehľadnej forme výber z prevažne agentúrneho servisu. Markíza tak neberie svoju stránku len ako televízny archív a program vysielania, ale snaží sa osloviť širšiu skupinu návštevníkov," domnieva sa odborník. Návštevnosť nášho portálu v desiatom mesiaci dosiahla úroveň priemerne 82.850 užívateľov denne," povedala pre TASR Narcis Liptáková z Televízie Markíza.

TV JOJ prišla začiatkom jesene s úplne novým portálom. Podľa Uváčika ide o istú alternatívu k iným televíznym webom. "Stránka sa snaží zapojiť návštevníka do tvorby video a audio príspevkov. Čo sa týka video archívu ten je prehľadne organizovaný, a aktuálny. Okrem toho je možnosť pozerať videá pomocou samostatnej aplikácie nezávisle od internetového prehliadača. Kvalita videa je voliteľná a v porovnaní s ostatnými televíziami je pri najvyššej kvalite ďaleko najlepšia. Organizáciu stránky by som hodnotil ako najprehľadnejšiu z daných štyroch," konštatuje Uváčik. Web Joj-ky navštívilo v desiatom mesiaci 363.280 ľudí.

Internetová stránka spravodajskej televízie TA3 podľa odborníka plne korešponduje s náplňou jej vysielania. "Osobne by som vyzdvihol veľkú prehľadnosť tejto stránky, vkusnú grafiku a primerané začlenenie reklamy. Kvalita live video prenosu je nízka, vzhľadom na charakter vysielania to však nehrá až takú významnú úlohu. Túto stránku by som hodnotil ako obsahovo najvyprofilovanejšiu na trhu, na druhej strane treba dodať, že ide o špecializovanú televíziu a obsah webu tomu aj zodpovedá," uzavrel svoje hodnotenie Uváčik. Internetovú stránku televízie TA3 navštívilo v septembri 73.448 návštevníkov.

"Októbrové čísla sú približne na úrovni tých zo septembra, pokles návštevnosti bol zapríčinený hackerskými útokmi na stránku, ktoré sme zaznamenali," povedala pre TASR hovorkyňa TA3 Tatiana Vachová.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 939
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 9 841
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 223
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 097
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 819
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 801
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 518
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 247
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 470
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 283

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

KOMENTÁRE

Plot bol jeho nápad, nie Orbánov. Dnes má dom kúsok od pletiva

Ako sme sa nestretli so starostom Ásotthalomu.

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Českí vedci prišli s novým objavom.

Neprehliadnite tiež

Raper Kali: Silným motívom je smrť Róberta Remiáša

Raper Kali, vlastným menom Koloman Magyary (34), napísal titulnú pesničku k filmu Únos. Tvrdí, že ho obdobie 90. rokov láka.

Kaliňák sa potichu zmieril so sporným stavbárom z Gorily

Rezort vnútra viedol sériu súdnych sporov so stavebnou firmou Euro-Building, ktorá figuruje vo viacerých kauzách. Potichu uzavreli zmier.

Prioritou v rómskej otázke je vzdelávanie, zhodli sa účastníci relácie

Vláda predstavila akčné plány na integráciu rómskej menšiny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop