SME

Kampaň na zubnú pastu Parodontax je podľa rady etická

BRATISLAVA 29. novembra (SITA) - Sťažnosti na reklamnú kampaň zubnej pasty Parodontax spoločnosti GlaxoSmithKline Slovakia sú neopodstatnené a kampaň nie je v rozpore s Etickým kódexom. Uzniesla sa na ...

Sťažnosti na reklamnú kampaň zubnej pasty Parodontax spoločnosti GlaxoSmithKline Slovakia sú neopodstatnené a kampaň nie je v rozpore s Etickým kódexom. Uzniesla sa na tom na deviatom tohtoročnom zasadnutí Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (RPR). Agentúru SITA o tom informovala výkonná riaditeľka RPR Monika Korkošová. Sťažnosti troch fyzických osôb sa týkali televízneho spotu na zubnú pastu Parodontax vhodnej na použitie pri zvýšenej krvácavosti ďasien. Podľa sťažovateľov je forma zobrazenia šokujúca, nerešpektuje časť populácie, ktorá trpí týmto problémom a navodzuje pocit strachu. Podľa RPR však zobrazuje reálne dôsledky ochorenia, ktoré sú sprevádzané krvácaním ďasien až po uvoľnenie a prípadné vypadnutie zuba. Priebeh ochorenia je zobrazený v symboloch a náznakoch, použité obrazy a zvuky sú zrozumiteľné iba tej časti divákov, ktorá je spôsobilá tieto informácie o ochorení spracovať a porozumieť

Predmetom ďalšej sťažnosti bol billboard poisťovne Kooperativa, na ktorom je mníška s nápisom „Zišla som z cesty, ale Kooperativa to zaplatí“. Podľa sťažovateľa je reklama dvojzmyselná, nevhodná narážka na rehoľný stav. Ak RPR však dospela k záveru, že sťažnosť nie je opodstatnená a billboard nie je v rozpore s Etickým kódexom. Celá reklamná billboardová kampaň spoločnosti využíva zveličenie a humor a obsahuje skúsenostnú výpoveď jednotlivých predstaviteľov reklamy – spotrebiteľov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa sťažovateľa na kampaň "Rozvíjej se poupátko" spoločnosti Avon Cosmetics je neetické, aby sa v rámci programu, ktorý sledujú deti a mladiství objavovala reklama so sexuálnou narážkou. RPR ju však považuje za neopodstatnenú. Koncepcia tohto televízneho spotu vychádza z ústrednej piesne použitej v kultovej českej rozprávke Pyšná princezná. Hlavná protagonistka spieva do rúžu, podobne ako Pyšná princezná v rozprávke spievala kvetu. Kvet sa vďaka spevu rozvíja a rúž v spote tiež. Dievčina sa domnieva, že ide o mikrofón, ale v závere si uvedomí, že má v ruke rúž. Koncepcia spotu spája dve značky – kozmetickú spoločnosť a hudobný televízny formát, neobsahuje sexuálnu narážku, ktorá by neeticky pôsobila na skupinu detí a mládeže.

SkryťVypnúť reklamu

RPR ako opodstatnenú posúdila len kampaň „Do všetkých sietí za 1 Sk s DPH“ od Telefonicy O2 Slovakia, aj to len čiastočne. Podľa sťažovateľa ide o klamlivé a zavádzajúce tvrdenie v reklame „odteraz nebudete obmedzovaní časom ani priestorom“ a „teraz môžete volať po celý deň len za jednu korunu do všetkých sietí“. Televízny a rozhlasový spot „Do všetkých sietí za 1 Sk s DPH“ spoločnosti Telefonica 02 Slovakia je v rozpore s ustanovením bodu 4.1. a 4.4. časti II. Etického kódexu. V rozhlasovom spote nie je uvedené, že volania za 1 korunu sú časovo obmedzené na rôzne obdobia v mesiacoch v závislosti od toho, aký paušál si zákazník aktivuje a že sú obmedzené na limit maximálne tisíc prevolaných minút mesačne. V TV spote je informácia o ponuke uvedená malými písmenami a v tak krátkom čase, že pre bežného spotrebiteľa je problematické ju vnímať, čo aj pri zohľadnení použitého média nie je v súlade s Etickým kódexom. Printová inzercia a reklamné letáky kampane nie sú v rozpore s kódexom.

SkryťVypnúť reklamu

Ako neopodstatnené posúdila Rada pre reklamu sťažnosti na rádiový spot Skylink spoločnosti TBDS, rozhlasový spot GS Condro Forte spoločnosti Green-Swan Pharmaceuticals SR a vianočnú reklamnú kampaň Zabudnite na hodiny s akciovou ponukou Až 24-tisíc minút zadarmo spoločnosti T-Mobile Slovensko. Tieto všetky sú podľa RPR v súlade s Etickým kódexom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 870
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 460
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 203
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 573
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 834
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 162
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 132
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 865
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Martin Madej stvárňuje Jozefa Tisa v inscenácii Hitlerov prezident a hrá ho spôsobom, kedy je aj divák na pochybách, či v Tisovi nebolo trochu ľudskosti.

V divadle hrá Jozefa Tisa.


16
Matúš Bero (vľavo) a Dimitris Giannoulis v prípravnom zápase Grécko - Slovensko.

Sledujte s nami prenos.


9
17. november v Bratislave.

To, že zo všetkých sviatkov zmizne práve 17. november, dokazuje, že sme neustrážili demokraciu.


Veronika Šikulová 46
Ilustračné foto.

Obmedzenie by malo platiť do nedeľného predpoludnia.


TASR

Sportnet

Martin Dúbravka v drese Slovenska.

Pozrite si zostavy zápasu Grécko - Slovensko v prípravnom futbalovom zápase.


Slovenská cyklistka Viktória Chladoňová.

Slovenská cyklistka je v celkovej klasifikácii v TOP 10.


Brankár Jaroslav Janus si preberá ocenenie pre najlepšieho hráča play-off po 7. zápase finále play-off Tipos extraligy medzi HC Košice a HK Nitra.

V drese Košíc odohral uplynulé tri sezóny, počas ktorých tímu pomohol ku dvom majstrovským titulom.


TASR
Protestujúci fanúšikovia klubu Brescia Calcio.

V Serie A strávil dovedna 23 sezón.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu