Žilina 3. decembra (TASR) S cieľom sústrediť najbežnejšiu agendu Mestského úradu (MsÚ) a Policajného zboru na jedno miesto vybudovalo mesto Žilina klientske centrum (KC), ktoré dnes otvorili v priestoroch žilinského mestského úradu.
Primátor Žiliny Ivan Harman zdôraznil, že v klientskom centre, ktoré bude otvorené každý pracovný deň, sú zastúpené všetky oddelenia MsÚ. Naším cieľom je, aby bezprostrednú agendu a najbežnejšie veci, ktoré občan potrebuje, vybavil na prízemí mestského úradu a nemusel sa motať po chodbách na vyšších poschodiach a zháňať, kde čo môže vybaviť. Predpokladáme, že v tomto prostredí môžeme aj výrazným spôsobom eliminovať korupčné prostredie, skonštatoval Harman.
Podľa riaditeľa Krajského riaditeľstva (KR) PZ v Žiline Františka Poslucha si občania v KC vybavia kompletné doklady, počnúc zápisom do evidencie obyvateľstva, matrík, zakúpením potrebných kolkových známok až po vybavenie občianskeho a vodičského preukazu i pasu. Jednoznačný rozdiel medzi starým a novým systémom je v tom, že je to služba, ktorá je na jednom mieste a občania sa nemusia potulovať po našich priestoroch, povedal Posluch.
Súčasťou rekonštrukcie MsÚ bolo aj vybudovanie bezbariérového prístupu, ktorý je z dôvodu bezpečnosti vyhrievaný. Bezbariérový prístup bude slúžiť pre imobilných či starších občanov a mamičky s kočíkmi do klientskeho centra, v ktorom je pre imobilných klientov aj osobitné WC, dodal Harman.