SME

Úrady na budúci rok spustia informačnú kampaň o digitalizácii

Prieskumy totiž ukázali, že informovanosť Slovákov o prechode na DVB-T vysielanie najneskôr do roku 2012 je nedostatočná. Kampaň má v najbližších piatich rokoch vyjsť na 125 miliónov korún, prispieť na ňu majú aj médiá.

Úrady na budúci rok spustia vysvetľovaciu kampaň pre občanov o prechode televíznych staníc na digitálne vysielanie. Vyplýva to z materiálu, ktorý dnes schválila vláda.

"Podiel spolufinancovania zatiaľ navrhujeme 45 percent štát, čo pre rok 2008 znamená 25 miliónov korún a v tých istých sumách aj ďalej a tých 55 percent sa budú podieľať súkromní vysielatelia," povedal po rokovaní vlády minister dopravy Ľubomír Vážny. Základy o digitalizácii sa ľudia dozvedia z televíznych obrazoviek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Priestor pre informácie o digitalizácii v televíznom vysielaní, ktorý je najdrahšou položkou celej kampane, však štát nechce za trhovú cenu. "Je predrokované, že to nebude zadarmo, ale za symbolickú cenu," tvrdil Vážny. Podobne majú napríklad aj v Česku médiá prispieť na kampaň. Televízia Nova s tým však nesúhlasila, kampaň má podľa nej dofinancovať štát.

Digitálne vysielanie bude zrejme najväčšou zmenou od začiatku televízneho vysielania v polovici minulého storočia. Postupne má priniesť až niekoľko desiatok bezplatne šírených programov. Diváci si však budú musieť zaobstarať špeciálnu anténu, takzvaný set-top box, ktorý v Česku stojí asi 1900 Kč (2400 Sk) alebo kúpiť drahší televízor so zabudovaným tunerom.

Prvú celoplošnú sieť digitálnych frekvencií, na ktorej by mali vysielať oba programy Slovenskej televízie, Markíza, Joj a TA3, majú spustiť do konca roku 2010.

SkryťVypnúť reklamu

Informačná kampaň má obyvateľom Slovenska vysvetliť, prečo je digitálne vysielanie potrebné. Analógové vlny sú totiž vyčerpané a k prechodu na nový systém vyzýva aj Európska únia. Občania dostanú informácie aj o možnej štátnej pomoci, dostupnosti a parametroch novej technológie, či praktické technické rady spojené s vybavením domácností.

Spoločnosť, ktorá bude mať na starosti informačnú kampaň, by mal štát vybrať v prvej polovici budúceho roka.

V Česku už s kampaňou začali v apríli, ku koncu augusta na Domažlicku spustili aj skúšobné digitálne vysielanie. Podľa doterajších skúseností sú tam s prechodom na digitalizáciu spokojní štyria z piatich ľudí. Hovoria o zlepšení obrazu aj zvuku, sťažujú sa však na zasekávanie digitálnych tunerov pri zlom počasí, zlý signál v pohraničí a zlé rozlíšenie obrazu.

SkryťVypnúť reklamu

Vláda dnes z rokovania vypustila zmenu pravidiel pre prideľovanie peňazí neštátnym materským a umeleckým školám, ako aj koncepciu rozvoja leteckej dopravy do roku 2010.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 094
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 8 965
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 180
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 077
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 075
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 470
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 259
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu