Sása/Bezekov ranč 11. decembra (TASR) - Negatíva cestovného ruchu (CR), ako sú obsluha či hygiena turistických zariadení, ktoré návštevníci Slovenska ešte pred niekoľkými rokmi tvrdo kritizovali, začínajú pomaly ustupovať. Do popredia tak vystupujú roky sa nemeniace "choroby" marketingu, ako je napríklad nedostatočné značenie turistických lokalít a zariadení CR. Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktorý uskutočnil Odbor CR a kultúrneho dedičstva Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK).
Ako na dnešnej tlačovej konferencii na Bezekovom ranči neďaleko obce Sása v okrese Zvolen informoval vedúci oddelenia služieb cestovného ruchu BBSK Anton Bača, pracovníci odboru oslovili formou dotazníka 60 subjektov, podnikajúcich v CR s otázkami, týkajúcimi sa tohtoročnej letnej turistickej sezóny. Z odpovedí vyplynulo, že v zariadeniach CR v kraji sa zvyšuje počet rodín s deťmi a tiež mladých ľudí. "Najväčší záujem je o kultúrne pamiatky, pešie spoznávanie krajiny, kúpele a kúpaliská a jaskyne," uviedol Bača. "Okrem zlepšujúcej sa obsluhy a hygieny ľudia dobre hodnotili gastronomickú ponuku zariadení a tiež našu pohostinnosť," pripomenul.
Naopak, popri zlom značení vytýkali najmä otváraciu dobu múzeí a galérií, málo typicky slovenských reštaurácií a nedostatok turistických sprievodcov. "Čo je ale pozoruhodné, turisti začínajú čoraz častejšie vyžadovať animácie a inovatívne programy svojich pobytov," konštatoval Bača. Dôležitá sa tak stáva nielen samotná propagácia oblasti či zariadenia CR, ale aj stále nové a nové turistické produkty.
Podľa Baču orientácia CR sa mení aj v zahraničí. Napríklad Nemci, ktorí tvoria početnú skupinu turistov na Slovensku, sa prestali v uplynulých rokoch orientovať na pobyty v kúpeľoch, ale začínajú u nás viac kempovať, lyžovať a navštevovať staré banícke miesta. Mladí ľudia zase vyžadujú programy tzv. katastrofického cestovného ruchu, ako sú napríklad nočné pobyty v lese či divočine.