Ľudia chcú dať na vianočné dary asi 4800 korún

Na nákup vianočných darčekov plánujú Slováci minúť v priemere približne 4800 korún.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AFP)

Na nákup vianočných darčekov plánujú obyvatelia Slovenska minúť v priemere približne 4800 korún, čo v porovnaní s minulým rokom nepredstavuje žiaden výrazný nárast.

Vyplýva to z výskumu zameraného na vianočné správanie sa slovenských spotrebiteľov, ktorý omnibusovou metódou face-to-face rozhovormi v novembri tohto roka na vzorke 1033 respondentov starších ako 15 rokov uskutočnila spoločnosť TNS SK.

Najviac peňazí v súvislosti s vianočnými darčekmi v porovnaní s celoslovenským priemerom plánujú minúť ľudia vo veku 40 až 49 rokov (6277 Sk), ľudia vysokoškolsky vzdelaní (6187 Sk) a obyvatelia miest nad 100.000 obyvateľov (5900 Sk).

Naopak, najmenej minú mladí ľudia vo veku do 17 rokov (2613 Sk) a ľudia starší ako 60 rokov (4138 Sk), čo súvisí aj s príjmami osôb týchto vekových kategórií, ďalej obyvatelia Banskobystrického kraja (4129 Sk) a respondenti so základným vzdelaním (3521 Sk).

Potraviny a nápoje určené na Vianoce plánujú domácnosti na Slovensku podľa výsledkov výskumu nakúpiť aj tento rok za približne rovnakú sumu ako v roku 2006. Na nákup potravín chcú Slováci minúť priemerne 3670 korún. Na nealkoholické nápoje a na alkohol vyčlenia v priemere po 630 Sk.

Vyššie výdavky na potraviny a nápoje plánujú ľudia s vysokoškolským vzdelaním, ľudia vo veku 40 až 49 rokov, obyvatelia Bratislavského kraja a respondenti z najväčších miest. Menšie výdavky budú mať ľudia s nižším vzdelaním, respondenti starší ako 60 rokov a obyvatelia Prešovského kraja.

Koľko peňazí v priemere plánujú Slováci minúť na vianočné darčeky, potraviny a nápoje pred Vianocami ( v korunách):

2007
2006
výdavky na darčeky
4824
4665
výdavky na potraviny
3668
3420
výdavky na nealkoholické nápoje
630
557
výdavky na alkohol
627
590

Zdroj: TNS SK

Hoci Vianoce považuje väčšina obyvateľov Slovenska za sviatky radosti, šťastia a pokoja a mnohí ľudia ich vnímajú aj ako tradičné sviatky, kedy sa stretávajú celé rodiny, až tri štvrtiny (76 percent) opýtaných ich označili za finančne náročné. Finančná záťaž je to najmä pre obyvateľov Bratislavského, Banskobystrického a Žilinského kraja a pre ľudí starších ako 50 rokov.

Vianočné darčeky na splátky alebo na úver plánujú nakupovať len 3,2 percenta ľudí. Minulý rok to bolo šesť percent. Nákup na splátky tento rok zvažujú najmä ľudia vo veku 30 až 39 rokov.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 367
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 684
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 391
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 782
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 667
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 435
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 463
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 915
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 176
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 145

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Raper Kali: Silným motívom je smrť Róberta Remiáša

Raper Kali, vlastným menom Koloman Magyary (34), napísal titulnú pesničku k filmu Únos. Tvrdí, že ho obdobie 90. rokov láka.

Kaliňák sa potichu zmieril so sporným stavbárom z Gorily

Rezort vnútra viedol sériu súdnych sporov so stavebnou firmou Euro-Building, ktorá figuruje vo viacerých kauzách. Potichu uzavreli zmier.

Prioritou v rómskej otázke je vzdelávanie, zhodli sa účastníci relácie

Vláda predstavila akčné plány na integráciu rómskej menšiny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop