Bratislava 18. decembra (TASR) - Petržalskí miestni poslanci nesúhlasia s povrchovým vedením trate nosného systému mestskej hromadnej dopravy (NS MHD) stredom Petržalky. MČ žiada vedenie celej trate v Petržalke v tuneli pod terénom. Uvádza sa to okrem iného v dnešnom stanovisku Petržalky k dopravno-urbanistickej štúdii (DUŠ) prepojenia železničných koridorov projektu TEN-T a napojenie letiska Milana Rastislava Štefánika na železničnú sieť v Bratislave.
V súvislosti so železničnou dopravou MČ súhlasila so zdvojkoľajnením trate na úseku Bratislava-Petržalka po štátnu hranicu s Maďarskom v smere do Rajky. Nesúhlasila však, aby sa doplnili do územného plánu mesta Bratislavy plochy pre vedenie regionálnej železnice od železničnej stanice v Petržalke do rakúskeho Wolfsthalu. Dôvodom je, že trať by vytvorila fyzickú bariéru rozvoja atraktívneho územia v slovensko-rakúskom pohraničí.
Podľa starostu Milana Ftáčnika je najdôležitejšie, že Petržalka žiada štúdiu dopracovať a opäť predložiť na zaujatie stanoviska. "Svoj definitívny súhlas sme posunuli na neskôr, mali sme pocit, že úroveň spracovania materiálu nie je taká, aby sme mohli definitívne povedať áno alebo nie," uzavrel Ftáčnik.
Dopravno-urbanistickú štúdiu Petržalke predložila spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. Bratislava.