SME

Počet volaní na Linku nádeje a Linku pomoci vo vianočnom období stúpa

Košice 20. decembra (TASR) - Počet telefonátov na Linku nádeje a Linku dôvery, ktoré prevádzkuje Fakultná nemocnica Louisa Pasteura (FNLP) v Košiciach, ...

Košice 20. decembra (TASR) - Počet telefonátov na Linku nádeje a Linku dôvery, ktoré prevádzkuje Fakultná nemocnica Louisa Pasteura (FNLP) v Košiciach, v predvianočnom a vianočnom období výrazne stúpa. Vlani zaznamenali psychológovia na Linke dôvery počas Štedrého dňa jedenásť hovorov. Väčšinou volali nešťastné ženy, ktorým sa rozpadol vzťah a cítili sa opustené, ale aj starší ľudia, ktorí nemali s kým tráviť Vianoce.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podobných telefonátov je v tomto období denne okolo 20, čo je v porovnaní s inou časťou roka v priemere o päť telefonujúcich viac.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa informácií hovorkyne FNLP Jaroslavy Oravcovej od začiatku roka zaznamenali pracovníci Linky dôvery vyše 5800 hovorov, čo je o štvrtinu viac než v predošlom roku. "Najčastejšie volajú ľudia vo veku 25-40 rokov, prevažne ženy. Hlavnými témami volaní sú rôzne problémy vo vzťahoch, predovšetkým nevera. Druhým fenoménom sú manželky úspešných podnikateľov zatiaľ čo muži trávia dlhé hodiny v práci a obchody si dojednávajú na večierkoch, ich manželky nepracujú a cítia sa osamotené," uviedla Oravcová.

"Na Linku dôvery volajú ľudia z celého Slovenska, často z Bratislavy a okolia, kde podobná linka nie je v prevádzke, ale aj zo zahraničia. Problémy žiadneho z nich síce nevyriešime, ale volajúcim podáme pomocnú ruku vo chvíli, keď sa cítia bezradní a nevedia, čo ďalej," priblížila poslanie linky Emília Kučerová, zdravotná sestra so špecializáciou v odbore psychológie, s ktorej hlasom sa stretávajú volajúci na Linku dôvery.

SkryťVypnúť reklamu

Vedúceho Linky nádeje Ľudovíta Beleša mrzí, že veľa starších ľudí prežíva sviatky osamote. "Považujem to za vrchol ľudskej bezcitnosti a bezcharakternosti."

Linka dôvery, ktorá pôsobí pod II. Psychiatrickou klinikou FNLP má telefónne číslo 055/622 2323. Krízové situácie a rodinné problémy, ktoré vyžadujú väčší priestor, riešia obyčajne pracovníci Linky nádeje. Tá pôsobí pod I. Psychiatrickou klinikou FNLP na čísle 055/644 1155. Obe linky sú v prevádzke nepretržite.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 185
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 378
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 956
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 653
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 053
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 044
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 039
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 039
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu