Bratislava 31. decembra (TASR) - Slováci aj rok 2008 budú vítať kvalitným sektom a dobrým jedlom. Mnohí si obložené misy a pečené mäsové jedlá objednali z ponuky hotových pokrmov v hypermarketoch a na Silvestra si ich už prichádzajú iba vyzdvihnúť. Týchto zákazníkov podľa pracovníkov obchodných reťazcov z roka na rok pribúda.
Obchodné prevádzky v mestách a obciach na Slovensku pár hodín pred záverečnými hodinami starého roku sú plné uponáhľaných ľudí, ktorí ešte dopĺňajú svoje chladničky najmä nápojmi, pečivom a mäsovými výrobkami. Pokladníčky v menších obchodoch a hypermarketoch potvrdili, že denne registrujú stovky zákazníkov, ktorí nakupujú podľa svojich chutí a zvyklostí, aby záver roka prežili v hojnosti.
Sieť obchodov Tesco na Slovensku každý týždeň v decembri evidovala viac ako 1,8 milióna platiacich zákazníkov. Tesne pred vianočnými sviatkami a predsilvestrovské dni sa toto číslo prehuplo nad 1,9 milióna.
Takmer každý silvestrovský večierok sa nezaobíde bez kvalitného domáceho a zahraničného vína. Zákazníci kupujú stále častejšie na trh dovážané značky francúzskeho, talianskeho, ale aj argentínskeho a čílskeho vína. Vína sú žiadanejšie ako tvrdý alkohol. Najlepšie sa v obchodoch predávajú rôzne druhy pravého šampanského a šumivého vína. K rybám a bielym mäsám Slováci najradšej kupujú slovenské vína. Hitom tohto roku je víno Sauvignon z Nového Zélandu.
Obchodníci najmä v decembri odhadujú vysoké tržby aj z predaja kvalitných alkoholických nápojov. Len počas decembra sa napr. v sieti Tesco obchodov predalo vyše 300 000 kusov fliaš sektu a viac ako tisíc fliaš pravého šampanského. V rámci svojej vinotéky Tesco očakáva medziročný rast predaja o viac ako 30 %, uviedla hovorkyňa a. s. Tesco Stores SR Oľga Hrnčiarová.