SME

Hlučnosť reklamy začnú kontrolovať s oneskorením

Zákaz hlučnej reklamy, ktorý platí už od vlaňajšieho februára, začne Rada pre vysielanie a retransmisiu kontrolovať až teraz.

Bratislava 7. januára (ČTK) - Rada totiž nemala prístroj na meranie hlasitosti reklamy a doterajšie sťažnosti zamietala pre nedostatok dôkazov. Technológiu zakúpila až v poslednom štvrťroku minulého roka. V súčasnosti má rada podľa jej kancelára Ľuboša Kukliša na stole prvú sťažnosť, ktorú už môže preveriť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Je to sťažnosť na program televízie Joj Ak sa nahneváme, budeme zlí," povedal ČTK Kukliš. Akčnú komédiu s populárnymi Budom Spencerom a Terenceom Hillom vysielali večer 22. decembra 2007.

SkryťVypnúť reklamu

Zmena zákona o vysielaní, ktorá obmedzuje hlasitosť reklamy na úroveň filmov, pritom platí už od vlaňajšieho februára. Rada však pri zostavovaní svojho 31-miliónového rozpočtu na minulý rok neplánovala kúpu prístroja na meranie hlasitosti reklamy za 650.000 Sk.

"Nerátali sme s tým, že bude takto novelizovaný zákon a zaťaží to aj náš rozpočet," vysvetlila nedávno predsedníčka rady Valéria Agócsová. Nakoniec rada použila peniaze určené na zväčšenie kapacity nahrávacích zariadení. Financie však bude od štátu žiadať, aby mohla uchovávať aj staršie záznamy.

Prístroj na meranie hlasitosti reklám rada kúpila na jeseň, do konca roka však ešte k nemu dokupovala softvér. Až teraz tak bude môcť po prvý raz odmerať intenzitu zvuku a rozhodovať o prvej pokute za hlasnú reklamu, ktorá môže dosiahnuť od stotisíc do päť miliónov korún.

SkryťVypnúť reklamu

Televízie pri prijímaní nových pravidiel tvrdili, že reklamu nevysielajú hlasnejšie ako iné programy. Technika jej výroby je však odlišná od produkcie ďalších programov, preto sa podľa zástupcov televízií divákom mohlo zdať, že je hlučnejšia.

him fil

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 092
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 8 935
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 176
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 088
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 081
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 469
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 259
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu