SME

Joj dostala pokutu za znevažovanie veriacich

Bratislava 8. januára (TASR) - Pokutu vo výške dva milióny korún a upozornenie na porušenie zákona spoločnosti MAC TV, s.r.o., ktorá prevádzkuje TV JOJ, ...

Bratislava. Televízia Joj má zaplatiť pokutu dva milióny korún za reportáž, v ktorej zaznelo viacero ironických poznámok na adresu Vatikánu. Rozhodla o tom dnes Rada pre vysielanie a retransmisiu. Reportáž o odporúčaniach Vatikánu pre vodičov v júnovej relácii Črepiny podľa rady znevažovala náboženské cítenie divákov a nebola objektívna. Hovorkyňa televízie Tatiana Tóthová pokutu nechcela komentovať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V reportáži rozoberali dokument s desiatimi prikázaniami, ako aplikovať lásku k blížnemu na cestách, ktorý mal vydať Vatikán. "Prostredníctvom kritiky dehonestovali aj veriacich a ich vieru," povedal ČTK kancelár rady Ľuboš Kukliš. Rada podľa neho siahla k vyššej sadzbe, lebo porušovanie zákonnej ochrany ľudskej dôstojnosti sa na obrazovke Joj vraj stupňuje.

SkryťVypnúť reklamu

Reportér kritizoval "nové desatoro," podľa ktorého vraj cirkev odporúča nielen byť zdvorilý pri policajných kontrolách, ale aj nekupovať si autá ako znak bohatstva a nadvlády a nevyužívať ich pri hriechu. "Vo Vatikáne majú dva kilometre ciest a poslednú dopravnú nehodu tam mali približne pred rokom a pol. Kňazi sú teda tí najlepší experti," zhodnotil reportér.

Podľa rady tiež v reportáži nezabezpečili pluralitu názorov a všestrannosť informácií, keďže tam chýbalo vyjadrenie akéhokoľvek zástupcu katolíckej cirkvi. Okrem toho podľa rady v príspevku chýbali súvislosti a vysvetlenie, kto dokument s "novým desatorom" vydal.

Podobný problém riešila vlani rada aj s televíziou Markíza. Tá dostala v lete pokutu 400.000 korún za to, že podľa rady v jednej z relácií Reflex zosmiešnila istého farára. Redaktorka sa v nej vydávala za farníčku so sexuálnymi problémami a duchovného žiadala o radu. Takzvanú "nachytávku" nakrútili skrytou kamerou. Televízia s pokutou nesúhlasila.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 450
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 294
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 559
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 557
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 844
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 571
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 350
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 200
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu