Celá konštrukcia mosta bude dlhá viac ako 500 metrov a napojí sa na rakúskej strane na už existujúcu cestu k zámku. Miestne zastupiteľstvo podľa Beláčka odsúhlasilo peniaze na stavbu mosta koncom vlaňajška v rámci rozpočtu na najbližšie roky. "Na rok 2008 päť miliónov korún, na rok 2009 desať miliónov korún," spresnil. Mestská časť chce na väčšiu časť týchto nákladov získať podporu z fondov Európskej únie.
Ďalšie výdavky na svojom úseku by mala hradiť aj rakúska strana, s ktorou chce Devínska Nová Ves na projekte spolupracovať. Výstavbu podľa architekta uľahčí aj minuloročný vstup Slovenska do schengenského priestoru bez hraničných kontrol.
Most a cesta medzi Schlosshofom a Bratislavou stáli podľa Beláčka minimálne od 18. storočia. Most bol zničený počas druhej svetovej vojny. Za komunizmu bolo prihraničné územie súčasťou takzvanej železnej opony, ktorá oddeľovala krajinu od Západu.
Mestská časť očakáva od spojenia s Rakúskom rozvoj cestovného ruchu. "Je tu snaha z centra Bratislavy dostať do atraktívneho prostredia turistov a plus zlepšiť prístup z Rakúska," povedal architekt. Podľa neho by sa celá takto spojená prihraničná oblasť v okolí Moravy, Devína a Schlosshofu mohla v budúcnosti uchádzať o zápis do zoznamu svetového prírodného a kultúrneho dedičstva UNESCO. V blízkosti sa nachádzajú napríklad archeologické lokality, lužné lesy a mokrade a prírodná rezervácia Devínska Kobyla, ktorej súčasťou je aj paleontologické nálezisko Sandberg.
Zámok Schlosshof, vidiecke sídlo Habsburgovcov s barokovými záhradami, je od Devínskej Novej Vsi vzdialené len asi dva kilometre. Z mestskej časti sa však možno dostať v súčasnosti do Rakúska najbližšie okrem železnice až z Petržalky alebo kompou zo Záhorskej Vsi.
Marta Fabianová fil pto