SME

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu v šiestich prípadoch rozhodla o porušení etického kódexu

Bratislava 15. januára (TASR) Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) dnes v šiestich prípadoch rozhodla o porušení etického kódexu.

Ako neslušný označila slogan firmy Molpir Nerobte to rukami, nechajte si ho vykúriť. V tomto prípade sa myslelo auto, z okien ktorého by šoféri v zime nemali oškrabávať sneh, ale mali by zapnúť výkonné vykurovanie, vysvetlil pre TASR podpredseda AK RPR Mikuláš Bugár. Podľa jeho slov je však takáto hyperbolizácia voči spotrebiteľovi neslušná.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

AK RPR dnes tiež skonštatovala, že v rozpore s etikou sú aj listy, ktoré zasiela spoločnosť Reader's Digest, pretože adresátom hovorí, akí sú úžasní a jedineční a ako je pravdepodobné, že sa stanú víťazmi veľkých výhier, v prípade zakúpenia tovaru. Tieto listy môžu podľa AK RPR uviesť do omylu hlavne starších ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť Triangel zasa sľubovala vo svojich katalógoch výrobky za polovičnú cenu. V tomto prípade však išlo o polovičné splátky, takže sme tiež konštatovali porušenie kódexu, vysvetlil Bugár.

Súčasťou dnešného rokovania rady boli i všetci traja mobilní operátori. Za reklamu v rozpore s kódexom označila rada nakoniec len televíznu reklamu spoločnosti T-mobile, ktorá hovorí o nekonečných volaniach do všetkých sietí. Podľa Bugára je táto reklama v rozpore s etickým kódexom, pretože v nej nie je uvedené, že 1200 minút je na dva roky a nekonečné volania môžu klienti využívať len v sieti spomínaného operátora. V printových médiách boli tieto fakty uvedené, takže to bolo z pohľadu rady v poriadku, dodal.

Za neetický označila AK RPR prieskum o poplatkoch v iných bankách v reklame mBank, pretože ich v ňom obviňovala, že majú vysoké poplatky. Toto nie je v súlade s dobrými mravmi, skonštatoval podpredseda rady.

SkryťVypnúť reklamu

Ako reklamu, ktorá je v rozpore s etickým kódexom, posúdila AK RPR reklamu spoločnosti Kooperatíva, v ktorej šofér kamióna zaspí za volantom. V nej sa podľa Bugárových informácií hovorí o tom, že spoločnosť má väčšinu na trhu, aj keď má iba 41 percent.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 852
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 073
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 063
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 497
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 3 695
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 751
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 502
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 281
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu