Po podpísaní zmluvy s mestom dostanú záujemcovia Kartu klienta s osobným kódom a heslom. „Prostredníctvom mailu sa potom môžu dozvedieť všetky ich záväzky evidované mestom, priebeh spracovávania ich žiadostí, informácie o daňových poplatkoch, vlastníckych vzťahoch, priestupkových konaniach a podobne,“ uviedol prednosta Mestského úradu v Nitre Ľubomír Martinka.
Výhodou je, že klient si môže sám a bez osobnej návštevy úradu skontrolovať údaje evidované o jeho firme. Systém niektoré z nich vygeneruje automaticky a tie, ktoré nie sú v databáze informácií, mu na vyžiadanie pošle pracovník úradu. Každá komunikácia cez mestský server sa bude zaznamenávať. O nový informačný systém prejavilo záujem aj Združenie miest a obcí Slovenska, ktoré poverilo Nitru, aby tento pilotný projekt ďalej rozpracovali.
Nový internetový portál má dve sekcie – verejnú a privátnu. Vo verejnej sú informácie, prístupné pre všetkých občanov, ako napríklad rozpočet mesta, počet obyvateľov či zoznam firiem. Privátna sekcia je prístupná len pre majiteľov Karty klienta. Systém vytvorila firma Cora Geo, s.r.o., ktorú vybralo mesto v ponukovom konaní spomedzi troch firiem. Jeho prvá fáza stála 850 tisíc korún. „Aby sa nám aspoň časť vrátila, uvažujeme o zavedení nejakého paušálneho symbolického poplatku za registráciu,“ poznamenal Martinka. Mesto si chce teraz systém odskúšať, vychytať nedostatky a potom ho ďalej rozšíriť napríklad aj o elektronické vypĺňanie tlačív.
Agentúra SITA vydá k správe aj zvukovú správu.