Bratislava 18. januára (TASR) - I keď víkendové nákupy Slovákov do pohraničných regiónov Poľska nestrácajú nič na intenzite, Poľská turistická organizácia (PTO) ich chce prilákať na turistické atrakcie viac do vnútrozemia, do regiónov, ktoré radi vyhľadávajú cudzinci zo západných krajín.
"Slovenský trh zaraďujeme k trhom strednej veľkosti s veľkým potenciálom v príjazdovej turistike do Poľska. Geografické umiestnenie, kultúra, jazyková blízkosť a pozitívne vnímanie Poľska sú veľkými prednosťami v propagácii našej krajiny," povedal predseda PTO Rafal Szmytke v rámci veľtrhu ITF Slovakiatour, ktorého partnerskou krajinou je tento rok Poľsko. Regiónmi, ktoré priťahujú Slovákov, sú Podkarpatský, Mazowiecký, Malopoľský, Warmia a Mazury a baltské pobrežie. Dôležité pre cestnú turitiku sú aj prihraničné regióny, kde mnoho Slovákov prichádza na víkendové nákupy, dodal. V obľube cudzincov sú napr. mestá Gdansk, Varšava, Krakov a Vroclav, v Zakopanom zimný treking, konské záprahy so saňami a v Krakovsko-čenstochovskej vrchovine lezenie po skalách.
Uviedol, že v roku 2007 poľské hranice prekročilo 68,8 milióna zahraničných návštevníkov, čo bol medziročne rast o 5,7 %. "Predpokladáme, že v roku 2008 sa návštevnosť udrží na rovnakej úrovni. Poklesne počet cudzincov z východu a zvýši sa zo západných a južných krajín. Vlani prišlo 15,7 milióna zahraničných návštevníkov, o 12,5 % vzrástol počet turistov z krajín EÚ-15 bez Nemecka," bilancoval Szmytke.
V súčasnosti je Poľsko jeden z najdynamickejšie sa rozvíjajúci turistický trh Európy. V ostatnom ratingu FutureBrand sa Poľsko vyšvihlo na 8. miesto, teda bolo prvý raz zaradené do úzkeho okruhu krajín s veľkým turistickým potenciálom - Country Index Brand.