Bratislava 23. januára (TASR) - Jednou z hlavných úloh Slovenskej komisie pre UNESCO bude podľa jej predsedu Ľudovíta Molnára jej oživenie a zviditeľnenie nielen cez kultúrne pamiatky, ale aj cez mnohé iné aktivity.
"Chceli by sme pre prácu v UNESCO pritiahnuť aj väčšie množstvo mladých ľudí a zvýšiť naše zastúpenie v centrálnych orgánoch UNESCA v Paríži," povedal pre TASR Molnár.
Podľa neho má Slovensko svoje zastúpenia vo všetkých hlavných programoch, ktorým sa UNESCO venuje. Za najväčšie naše úspechy Molnár považuje zapísanie fujary do zoznamu nehmotného kultúrneho dedičstva UNESCO v roku 2006 a prácu našich odborníkov v slovenskom výbore pre program Človek a biosféra.
Molnár na dnešnom valnom zhromaždení Slovenskej komisie pre UNESCO spomenul aj zapísanie banských máp a plánov Hlavného komorskogrófskeho úradu v Banskej Štiavnici do programu UNESCO Pamäť sveta a zapísanie karpatských bukových pralesov do Zoznamu svetového kultúrneho a prírodného dedičstva.
Z ďalších aktivít komisie zdôraznil zorganizovanie konferencie Planéta Zem, seminára pre región Európa a Severná Amerika, konferencie Etika a bioetika a podujatie Dni Slovenska v UNESCO.
"Prioritami komisie na rok 2008 budú oživenie činnosti sekcie informácií a komunikácie, príprava organizačného poriadku komisie a príprava kandidatúry SR do Výkonnej rady UNESCO v roku 2009," informoval predseda komisie.
"Pri našom prijatí do UNESCA mnohí očakávali, čo nám to dá, ale UNESCO naopak, očakáva od nás, čím prispejeme. Máme veľmi iniciatívnych ľudí, ale potrebovali by sme ešte viac," myslí si Molnár.
Slovensko je členom UNESCO od roku 1992, vláda SR rozhodla o ustanovení Slovenskej komisie pre UNESCO a schválila jej štatút v roku 1993. Orgánmi komisie je plénum, predsedníctvo, odborné sekcie a sekretariát, ktorý je súčasťou Ministerstva zahraničných vecí SR. Koordináciu aktivít v oblasti medzivládnych programov UNESCO vykonávajú ich slovenské výbory. Poslaním komisie je podporovať a rozvíjať aktivity programu UNESCO v oblasti vzdelávania, kultúry, vedy, životného prostredia a informatiky.