SME

Rozlúčkový kar pre železničiarov z prešovského depa

PREŠOV 28. januára (SITA) – Pracovný pomer so Železničnou spoločnosťou Cargo Slovakia a.s. sa končí posledný januárový deň pre 37 zamestnancov rušňového depa v Prešove. Je to dôsledok rozhodnutia vlády, ...

PREŠOV 28. januára (SITA) – Pracovný pomer so Železničnou spoločnosťou Cargo Slovakia a.s. sa končí posledný januárový deň pre 37 zamestnancov rušňového depa v Prešove. Je to dôsledok rozhodnutia vlády, ktorá z racionalizačných dôvodov zrušila pracovisko rušňového depa v Prešove. Zákazky na opravy a údržbu vlakov budú presunuté na pracoviská v Humennom a Košiciach. Prešovskí železničiari dostali ponuku prejsť do depa na novom pracovisku, ale podľa odborového predáka Mariána Nalepu išlo viac-menej o marketingový ťah a v skutočnosti sa s väčšinou z nich nerátalo. Nadbytoční železničiari pristúpili na ukončenie pracovného pomeru dohodou. O prácu prišlo 27 ľudí z opravárenskej dielne, ďalší pracovali ako posunovači a na úseku správy majetku. Podľa Nalepu sedem zamestnancov súhlasilo s presunutím do Humenného a 22 do Košíc. Dochádzka do Humenného po železnici je však náročná na čas, niektorí zamestnanci budú vstávať ráno o tretej a prídu

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

domov večer o ôsmej, uviedol Nalepa. „Medzi prepustenými je veľa chlapov, ktorí odrobili v depe 25 aj 30 rokov. Dnes majú okolo päťdesiatky a robotu doma nenájdu. V ich veku začínať niekde v zahraničí nie je sranda. Sú zrelí na úrad práce,“ skonštatoval Nalepa. V prešovskom depe pracovalo 220 zamestnancov, väčšinu tvoria rušňovodiči, ktorí o prácu neprišli.

Odborári dnes zvolali do jedálne členskú schôdzu Základnej organizácie odborového združenia železničiarov pri rušňovom depe Prešov, aby sa s odchádzajúcimi kolegami rozlúčili. Nikto ju nenazval ináč ako kar. „Neprišli sa s nimi rozlúčiť z vedenia, neprišli sa im poďakovať, urobili sme to aspoň my. Treba sa nám tiež dohodnúť, ako bude fungovať naša odbočka, keď sa rozídeme do Humenného a Košíc,“ uviedol Nalepa. Osobne pracuje v stredisku správy majetku a prijal ponuku do Košíc. Podľa jeho vyjadrenia neistý osud má aj šesť kuričov, ktorí ostávajú v Prešove do apríla, čo bude s nimi po skončení vykurovacieho obdobia zatiaľ nie je známe.

SkryťVypnúť reklamu

V prešovskom depe boli v októbri minulého roka na poslaneckom prieskume poslanci NR SR, ktorí nesúhlasili s posilnením humenského depa na úkor Prešova. Štefan Kužma vtedy povedal, že ide o necitlivý zásah a jasný dôsledok Ficovej politiky namierenej proti východu. Už o pár dní pri slávnostnom odovzdávaní zrekonštruovaného nástupišťa železničnej stanice v Prešove hovoril minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny o rušení prešovského depa ako o hotovej veci. Ako dôvod uviedol vysoké prevádzkové náklady. Vtedy vyhlásil, že rušiť sa nebude iba prešovské depo, ale tento osud čaká aj ďalšie depá na Slovensku. Nekonkretizoval však, o ktoré konkrétne pôjde.

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. je spoločnosť zaoberajúca sa nákladnou prepravou. Vznikla 1. januára 2005 rozdelením Železničnej spoločnosti, a.s. na Železničnú spoločnosť Slovensko, a.s. a Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. Zakladateľom a stopercentným vlastníkom akcií je Slovenská republika. Práva štátu ako akcionára vykonáva Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 823
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 069
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 996
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 480
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 3 958
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 775
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 532
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 291
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

vľavo Sharani Zuberu, vpravo Kenan Bajrič (obaja Slovan) a uprostred Matej Trusa (DAC)

Slovan dohrával od 43. minúty v desiatich.


a 1 ďalší
Luka Radivojevič a Tomáš Chrenko v zápase Slovensko - Fínsko na MS v hokeji do 18 rokov 2025.

Pozrite si kanadské bodovanie na MS v hokeji U18 2025. Koľko bodov nazbierali Slováci a aké je poradie v TOP 10?


FC Barcelona - Real Madrid: ONLINE prenos z finále Španielskeho pohára 2024/2025.

Sledujte s nami ONLINE prenos z finálového zápasu Španielskeho pohára: FC Barcelona - Real Madrid.


Slovenský obranca Erik Černák sa teší z gólu spoluhráča Jakea Guentzela (v strede).

Slovenský obranca odohral vyše 17 minút.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu