Rozlúčkový kar pre železničiarov z prešovského depa

PREŠOV 28. januára (SITA) – Pracovný pomer so Železničnou spoločnosťou Cargo Slovakia a.s. sa končí posledný januárový deň pre 37 zamestnancov rušňového depa v Prešove. Je to dôsledok rozhodnutia vlády, ...

PREŠOV 28. januára (SITA) – Pracovný pomer so Železničnou spoločnosťou Cargo Slovakia a.s. sa končí posledný januárový deň pre 37 zamestnancov rušňového depa v Prešove. Je to dôsledok rozhodnutia vlády, ktorá z racionalizačných dôvodov zrušila pracovisko rušňového depa v Prešove. Zákazky na opravy a údržbu vlakov budú presunuté na pracoviská v Humennom a Košiciach. Prešovskí železničiari dostali ponuku prejsť do depa na novom pracovisku, ale podľa odborového predáka Mariána Nalepu išlo viac-menej o marketingový ťah a v skutočnosti sa s väčšinou z nich nerátalo. Nadbytoční železničiari pristúpili na ukončenie pracovného pomeru dohodou. O prácu prišlo 27 ľudí z opravárenskej dielne, ďalší pracovali ako posunovači a na úseku správy majetku. Podľa Nalepu sedem zamestnancov súhlasilo s presunutím do Humenného a 22 do Košíc. Dochádzka do Humenného po železnici je však náročná na čas, niektorí zamestnanci budú vstávať ráno o tretej a prídu

domov večer o ôsmej, uviedol Nalepa. „Medzi prepustenými je veľa chlapov, ktorí odrobili v depe 25 aj 30 rokov. Dnes majú okolo päťdesiatky a robotu doma nenájdu. V ich veku začínať niekde v zahraničí nie je sranda. Sú zrelí na úrad práce,“ skonštatoval Nalepa. V prešovskom depe pracovalo 220 zamestnancov, väčšinu tvoria rušňovodiči, ktorí o prácu neprišli.

Odborári dnes zvolali do jedálne členskú schôdzu Základnej organizácie odborového združenia železničiarov pri rušňovom depe Prešov, aby sa s odchádzajúcimi kolegami rozlúčili. Nikto ju nenazval ináč ako kar. „Neprišli sa s nimi rozlúčiť z vedenia, neprišli sa im poďakovať, urobili sme to aspoň my. Treba sa nám tiež dohodnúť, ako bude fungovať naša odbočka, keď sa rozídeme do Humenného a Košíc,“ uviedol Nalepa. Osobne pracuje v stredisku správy majetku a prijal ponuku do Košíc. Podľa jeho vyjadrenia neistý osud má aj šesť kuričov, ktorí ostávajú v Prešove do apríla, čo bude s nimi po skončení vykurovacieho obdobia zatiaľ nie je známe.

V prešovskom depe boli v októbri minulého roka na poslaneckom prieskume poslanci NR SR, ktorí nesúhlasili s posilnením humenského depa na úkor Prešova. Štefan Kužma vtedy povedal, že ide o necitlivý zásah a jasný dôsledok Ficovej politiky namierenej proti východu. Už o pár dní pri slávnostnom odovzdávaní zrekonštruovaného nástupišťa železničnej stanice v Prešove hovoril minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny o rušení prešovského depa ako o hotovej veci. Ako dôvod uviedol vysoké prevádzkové náklady. Vtedy vyhlásil, že rušiť sa nebude iba prešovské depo, ale tento osud čaká aj ďalšie depá na Slovensku. Nekonkretizoval však, o ktoré konkrétne pôjde.

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. je spoločnosť zaoberajúca sa nákladnou prepravou. Vznikla 1. januára 2005 rozdelením Železničnej spoločnosti, a.s. na Železničnú spoločnosť Slovensko, a.s. a Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. Zakladateľom a stopercentným vlastníkom akcií je Slovenská republika. Práva štátu ako akcionára vykonáva Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 825
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 814
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 318
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 609
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 602
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 554
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 127
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 727
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 457
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 186

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Bankár: Sme hákliví na ľudí, čo chodia do banky vkladať peniaze

Martin Techman tvrdí, že polovica hypoték už čoskoro zdražie.

KOMENTÁRE

Keď sa z nájomného vraha stane Superstar

Scény pri prepustení Kajínka pripomínali skôr rockový koncert.

ŠPORT

Mourinho: Ajax nemal ani hrať Európsku ligu

Finále Európskej ligy bude mať sprísnené bezpečnostné opatrenia.

Neprehliadnite tiež

Na východe Slovenska hrozia búrky s krúpami a intenzívne lejaky

Meteorológovia varujú, že pri búrkach hrozí riziko lokálnych povodní.

SaS chce uľahčiť rozvody, navrhne zaviesť ukončenie manželstva dohodou

Jana Kiššová si myslí, že rozvody dohodou by odbremenili preťažené súdy.

Ľudia nesúhlasia s rozhodnutím Matoviča nechodiť do parlamentu

S rozhodnutím Igora Matoviča nechodiť do parlamentu nesúhlasí vyše 62 percent opýtaných.