Tamojší mestský úrad totiž nemá podpísanú zmluvu s firmou, ktorá doteraz zabezpečovala odstraňovanie takto parkujúcich vozidiel a neuzavrel ju ani s inou firmou.
"Spoločnosť BAPS, ktorá zabezpečovala predtým odťahovanie vozidiel z miest, kde to bolo zakázané, totiž neakceptovala požiadavku mesta, aby si za odtiahnutie vozidla účtovala menej peňazí a nie až vyše 1500 korún. Od predchádzajúcej zmluvy preto firma odstúpila. Okrem odťahovej služby má však mestská polícia dostatok prostriedkov na to, aby kontrolovala dodržiavanie parkovania v meste," informovala TASR hovorkyňa primátora Banskej Bystrice Monika Pastuchová.
Mestskí policajti vodičov, ktorí porušujú zákaz parkovania na miestach, kde to nie je dovolené, pokutujú tak, ako to robili doposiaľ. Využívajú pri tom aj technické zariadenia, takzvané papuče, ktoré zabránia odísť vodičom s autom skôr, než zaplatia pokutu. Takýchto "papúč" majú k dispozícii 12, dodala Pastuchová.
Banskobystrickí policajti ukladajú vodičom za porušenie zákazovej značky alebo zákazového dopravného značenia pokutu do výšky až 2000 korún. O výške sankcie rozhodujú podľa konkrétnej situácie. Ak sankcionovaný vodič nezaplatí pokutu na mieste, mestská polícia odstupuje jej riešenie príslušnému dopravnému inšpektorátu Policajného zboru.
Aj pokuta za založenie "papuče" je podľa platného zákona až do výšky 2000 korún. Mestskí policajti toto technické zariadenie nasadili vlani na koleso 1870 áut, ktorých vodiči zaparkovali na mieste, kde je to zakázané. Bolo to takmer vždy v centrálnej mestskej zóne, iba výnimočne v okrajových častiach mesta.