Bratislava 31. januára (TASR) - Nový organizačný poriadok bratislavského magistrátu predložený na dnešné mestské zastupiteľstvo vyvolal medzi poslancami búrlivú a dlhú diskusiu. Jej výsledkom bolo zrušenie štyroch sekcií - tým aj ich riaditeľov a prijatie upraveného návrhu. Podľa neho bude mať magistrát 530 zamestnancov.
Riaditeľka magistrátu Anna Pavlovičová zdôvodnila potrebu zmeny organizačného poriadku novými kompetenciami a činnosťami samosprávy i zefektívnením celkovej práce. Poslanec Milan Ftáčnik namietal, že je to nedôstojný spôsob náhleho prerokovania návrhu organizačného poriadku, keď ho nemali k dispozícii komisie zastupiteľstva ani poslanci a krátka dôvodová správa je nedostatočná. "Chýba početný nárast zamestnancov, organizačný poriadok je v rozpore so zákonom o Bratislave a navrhujem zaradiť ho na zastupiteľstvo o mesiac," uviedol Ftáčnik.
Poslanec Vladimír Mráz pripomenul, že predložený návrh mal prejsť cez legislatívnu a ďalšie komisie. Marta Černá, Ján Budaj a ďalší poslanci odporučili stiahnuť materiál z rokovania. Iní pripomienkovali postavenie a zodpovednosť námestníkov primátora či množstvo riaditeľov sekcií. Branislav Záhradník navrhol konkrétne zmeny, ktoré sa vo viacerých bodoch rôznych paragrafoch týkali nesprávne vytvorených sekcií. "Zákon o Bratislave z roku 1990 neumožňuje sekcie, pretože magistrát sa delí na oddelenia a referáty," zdôvodnil Záhradník.
Primátor Andrej Ďurkovský prerušil rozpravu zvolaním predsedov politických klubov a prestávkou. Po nej pokračovala diskusia, ktorá vyústila do úpravy novej organizačnej štruktúry bez sekcií a s platnosťou od 10. februára. Za to hlasovalo 58 zo 71 prítomných poslancov. Boli zrušené sekcie ekonomického a sociálneho rozvoja, územných programov, správy a nakladania s nehnuteľným majetkom, dopravy a cestného hospodárstva. Či sa zo sekcií stanú oddelenia alebo bude iné členenie a tým aj personálne zmeny i zmeny v kompetenciách, o tom rozhodne Pavlovičová s primátorom do termínu začatia platnosti nového organizačného poriadku.