Banská Bystrica 4. februára (TASR) - Klientske centrum s bezbariérovým prístupom otvorili dnes oficiálne na prízemí objektu na Ulici ČSA, v ktorom sídli banskobystrický Mestský úrad (MsÚ). Stavebné náklady na rekonštrukciu dvoch bývalých kancelárii si z rozpočtu mesta vyžiadali približne 4,5 milióna Sk. Interiérové vybavenie centra stálo asi 1,5 milióna Sk.
Klientske centrum MsÚ v Banskej Bystrici sa podobá na klientske centrá v bankách. Zákazníka v ňom obslúžia buď pri univerzálnej priehradke, alebo zamestnanci úradu. V centre je umiestnená aj pokladňa a k dispozícii sú všetky tlačivá, ktoré potrebujú v styku s úradom obyvatelia mesta pod Urpínom.
"Banskobystričanom budú po otvorení centra poskytovať služby šiesti stáli pracovníci a traja delegovaní pracovníci z odborných útvarov mestského úradu. Obyvatelia mesta by tu mali vybaviť všetky záležitosti, pre ktoré prišli na magistrát. Služby im poskytnú pracovníci, ktorí prešli kvalitným školením zameraným aj na profesné, aj na komunikačné zručnosti. K dispozícii sú v klientskom centre tiež manuály zamerané na každú z bežných činností, ktoré vykonávajú pracovníci mestského úradu," uviedla pre TASR hovorkyňa banskobystrického primátora Monika Pastuchová.
To znamená, že klient vojde do klientskeho centra, kde dostane kompletné informácie. Tu ho vybavia pracovníci úradu a nebude už chodiť po budove, ale ak bude potrebné, tak úradníci prídu za ním. Hlavným cieľom bolo vybudovať iný, kvalitnejší vzťah medzi obyvateľmi mesta a pracovníkmi úradu, zdôraznil primátor Banskej Bystrice Ivan Saktor.
Pri príležitosti otvorenia klientskeho centra odovzdal riaditeľ slovenskej pobočky firmy TÜV Süd Slovakia, s. r. o., Rudolf Žiak MsÚ i Penziónu Jeseň, ktorého zriaďovateľom je mesto, certifikát kvality ISO 9001:2001. Banská Bystrica patrí medzi najprogresívnejšie mestá na Slovensku pri realizácii kompetencií v sociálnej oblasti a certifikát kvality pre zariadenia sociálnych služieb ISO 9001:2001 získala ako prvé mesto na Slovensku, konštatovala Pastuchová.
mb zll