Trenčín 5. februára (TASR) - Viac ako 72 000 občanov vybavilo v roku 2007 Klientske centrum Mestského úradu (MsÚ) v Trenčíne. "Toto číslo je potvrdením, že zmena v systéme poskytovania služieb samosprávy, ktorá je postavená na filozofii otvorenosti k občanom, má svoje opodstatnenie," uviedol dnes pre TASR Peter Uher z kancelárie primátora.
V roku 2007 viac ako 22 000 Trenčanov využilo možnosť priamych platieb v pokladni. Zmeny k miestnym daniam prišlo ohlásiť vyše 2 500 obyvateľov. Zmeny k miestnym poplatkom za komunálny odpad nahlásilo asi 4 500 klientov. "Podateľňa mestského úradu, ktorá sídli v klientskom centre, prebrala písomnosti od 12 000 návštevníkov. Osvedčiť listiny a podpisy prišlo viac ako 16 000 žiadateľov. Pracovisko zaoberajúce sa evidenciou obyvateľstva navštívilo v danom období vyše 10 000 klientov," spresnil Uher. V nedávno zrekonštruovanej budove mesta na Farskej ulici, v Centre rozvoja mesta, ktoré je detašovaným pracoviskom klientskeho centra, vybavili pracovníci takmer štyritisíc klientov. "V tejto budove občania pod jednou strechou vybavia všetko potrebné v rámci agendy životného prostredia a stavebného poriadku," vysvetlil Uher.
Klientske centrum MsÚ v Trenčíne slúži občanom od 1. mája 2004. V súčasnosti má osem pracovísk. Občania v ňom svoje záležitosti vybavia podľa možnosti na počkanie. "Zamestnanci pritom kladú dôraz na maximálnu možnú mieru podania všetkých žiadaných informácií na jednom mieste," zdôraznil Uher. Doplnil, že zamestnanci klientskeho centra sa snažia vyjsť obyvateľom mesta neustále v ústrety. Príkladom je, že od júla 2007 sa platí poplatok za osvedčenie listiny priamo zamestnancovi, ktorý ju osvedčuje. "Ušetrí sa čas a urýchli vybavenie," povedal Uher.