SME

Na reformu školského zákona majú Mikolaj a Szigeti odlišné názory

Bratislava 10. februára (TASR) - Otázniky nad problematikou reforiem v školstve riešili v druhej časti dnešnej televíznej diskusnej relácie TA3 V politike ...

Bratislava 10. februára (TASR) - Otázniky nad problematikou reforiem v školstve riešili v druhej časti dnešnej televíznej diskusnej relácie TA3 V politike minister školstva Ján Mikolaj (SNS) a šéf tohto rezortu v predošlej vláde László Szigeti (SMK).

Nový školský zákon by mal dať väčší priestor učiteľom, aby mohli lepšie rozvíjať kreativitu žiakov. Obsah školskej reformy korešponduje s normami, ktoré platia v krajinách EÚ, a poskytne vyššiu formu decentralizácie školského systému. Štátny dohľad nad školstvom však musí byť zachovaný, uviedol Mikolaj.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Odlišnú predstavu o novom školskom zákone má Szigeti. Mal by predovšetkým poskytnúť vyššiu voľnosť, slobodu, zakotviť princíp subsidiarity a na druhej strane oslabiť vplyv štátnych orgánov, osobitne štátnej školskej inšpekcie na chod jednotlivých škôl. Obáva sa, že nový zákon vnesie do škôl oveľa viac direktívneho riadenia a bude výrazne ovplyvňovať štátne vzdelávacie programy.

Mikolaj obhajoval aj novú formu testovania deviatakov, ktorá užšie korešponduje s následnými podmienkami prijímacích skúšok na stredné školy. Szigeti však namietal, že v národnostnom školstve nebolo celkom umožnené, aby žiaci v testoch preukázali svoje vedomosti v materinskom jazyku.

Obaja predstavitelia sa ďalej zhodli v názore, že ratifikácia Lisabonskej zmluvy je pre Slovensko veľmi dôležitá. Potvrdili však známe postoje vládnej koalície, ktorá prijatie zmluvy odmieta viazať na návrh nového tlačového zákona, a opozície, ktorá predbežne nebude hlasovať v NR SR za prijatie zmluvy, kým sa nevyriešia sporné body v tlačovom zákone.

Školstvo

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 462
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 296
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 569
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 558
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 834
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 585
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 335
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 232
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Brad Marchand oslavuje víťazný gól Floridy.

Stav finálovej série NHL je po úvodných dvoch zápasoch v Edmontone 1:1.


a 1 ďalší
Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu