Bratislava 11. februára (ČTK) - Pre takmer 32 percent mladých Slovákov je zas 14. február sviatkom zaľúbených, ktorí tak môžu spoločne osláviť svoju lásku. Vyplýva to z online prieskumu, ktorý dnes zverejnila spoločnosť GfK Slovakia.
Približne pätina opýtaných označila tento deň za šancu dať najavo city blízkej osobe. Pre viac ako šesť percent mladých je zas Valentín podľa ankety nepríjemným sviatkom, keďže nemajú partnera alebo partnerku. Ďalších zhruba päť percent respondentov tento sviatok ignoruje a tvrdí, že v slovenskej kultúre nemá tradíciu.
Darček plánuje kúpiť svoju partnerovi na Valentína 65 percent mladých. "Spomedzi valentínskych darčekov pritom suverénne bodujú sladkosti. Nakupovať ich budú o niečo viac dievčatá a mladé ženy. Chlapci a mladí muži potešia svoje polovičky aj kvetmi," uviedla spoločnosť. Ďalšími často spomínanými darčekmi boli podľa prieskumu hračka, erotický darček, oblečenie, lístky na kultúrne podujatie, parfum alebo kniha.
Väčšina mladých respondentov (65 percent) chce podľa GfK svojho partnera pozvať do reštaurácie. Na romantickú večeru v reštaurácii by viac ako pätina opýtaných vybrala taliansku kuchyňu, ak by nemuseli brať ohľad na peniaze. Slovenskú kuchyňu by uprednostnilo o niečo menej mladých, na treťom mieste by skončili francúzske jedlá.
Spoločnosť spravila prieskum koncom januára, zamerala sa na mladých ľudí vo veku od 15 do 25 rokov.
fab fil