Banskobystrická MHD má nové špecifikum – nepravidelná kyvadlová linka

BANSKÁ BYSTRICA 12. februára (SITA) - "Vojna" dopravcov v Banskej Bystrici priniesla do tamojšej mestskej dopravy (MHD) ďalšiu raritu. Po tom, ako SAD Zvolen spustil X-kové linky kopírujúce trasu trolejbusov ...

BANSKÁ BYSTRICA 12. februára (SITA) - "Vojna" dopravcov v Banskej Bystrici priniesla do tamojšej mestskej dopravy (MHD) ďalšiu raritu. Po tom, ako SAD Zvolen spustil X-kové linky kopírujúce trasu trolejbusov Dopravného podniku mesta Banská Bystrica (DPMBB), ktoré v skutočnosti nie sú linkami MHD, ale osobitnými spojmi dvoch prímestských liniek a koncom januára na nich znížil cestovné na päť korún, zaviedol DPMBB v piatok linku z autobusovej stanice na Pieninskú ulicu na sídlisku Sásová. Nejde však o klasickú linku MHD, na ktorú dopravca dostáva dotáciu od mesta a potrebuje na ňu licenciu, ale o komerčnú nepravidelnú „kyvadlovú“ dopravu, ktorej stačí povolenie mesta na zastavovanie na zastávkach MHD. Spoje na nej jazdia denne zhruba od 5:30 do 22:00 v intervale od 10 minút v špičke po 30 minút v sedle a cez víkendy, vozidlá nie sú označené číslom linky, ale len cieľovou zastávkou. Ani cena cestovného nie je ako v linkách MHD 14 korún a s čipovou kartou 13 korún, ale 10 a pri platbe čipovou kartou osem korún.

„Snažíme sa vyjsť v ústrety Sásovčanom a zároveň ich pritiahnuť k trolejbusom. Pri prestupe z našich autobusov kyvadlovej dopravy na trolejbusy platia zníženú prestupnú tarifu,“ povedal pre agentúru SITA hovorca DPMBB Juraj Jendrišák. Dodal, že „kyvadlovú linku“ si objednalo mesto, lebo MHD na najväčšie banskobystrické sídlisko Sásová je poddimenzovaná. Na nedostatočnú kapacitu a frekvenciu spojov sa Sásovčania opakovane sťažovali aj v diskusii na internetovej stránke mesta. Za nespravodlivé považujú aj to, že kým obyvatelia tých častí mesta, kde jazdia trolejbusy DPMBB, môžu jazdiť aj „X-kovými linkami“ SAD Zvolen za päť korún, oni musia za cestovný lístok platiť 14 korún. Keďže trolejová sieť v Banskej Bystrici nie je na Sásovú dobudovaná, MHD v tejto časti mesta zabezpečovala do piatka svojimi autobusmi iba SAD Zvolen.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 930
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 981
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 312
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 082
  5. Kam do tepla v januári? 1 737
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 470
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 393
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 232
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 904
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 866

Téma: Cesta pod Strečnom


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

DOMOV

Dobré ráno: Kto zarába na slovenských lesoch

Ako u nás funguje biznis s drevom.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu.

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kto zarába na slovenských lesoch

Ako u nás funguje biznis s drevom.

Kde je mafián Nigut? Zatykač má vyše štyri roky

Špekuluje sa, že už je po smrti. Okoličány spomína na posledné stretnutie.

Konkurz na šéfarchitekta Raši zrušil. Jeden uchádzač bol málo

Jediná nevylúčená záujemkyňa vraví, že chápe, čo to pre ňu znamená.

Sľubujú dôchodcom výhru za nákup. Peniaze nedorazia

Dôverčivý 97-ročný dôchodca minul na produkty už vyše 250 eur.