SME

Pardubský: Správa nikdy nesmie byť pozitívnejšia ako realita

Bratislava 24. februára (TASR) - Médium môže využiť ako zdroj informáciu z PR agentúry, vždy ju však musí overiť, doplniť o reakciu protistrany a najmä ...

Bratislava 24. februára (TASR) - Médium môže využiť ako zdroj informáciu z PR agentúry, vždy ju však musí overiť, doplniť o reakciu protistrany a najmä dbať na to, aby výsledná správa nebola pozitívnejšia, ako je skutočnosť. Na konferencii Prečo a ako budovať dobré vzťahy s médiami, ktorú organizovala PR agentúra First class, to pre TASR povedal šéf ekonomickej redakcie Hospodárskych novín Lukáš Pardubský.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Z ich strany je to PR, z našej strany ide o to, aby sme urobili informáciu, ktorá je zaujímavá pre nášho čitateľa. Z nášho pohľadu je škoda, ak si oni to svoje PR robia tak zle, že my si dôležitú informáciu v ich správe ani nevšimneme," komentoval diskusiu medzi zástupcami médií, súkromných firiem a PR agentúr.

SkryťVypnúť reklamu

Aktuálna konferencia bola v poradí už druhá, cieľom celej série podujatí je podľa manažérky First class Kataríny Stupkovej diskusia medzi PR agentúrami a médiami o pozitívnych a negatívnych skúsenostiach z koexistencie, ktorá vždy balansuje na hranici medzi informovaním a reklamou. "Je to o tom, aké informácie majú poskytovať firmy a aké informácie sú zaujímavé pre médiá, aby ich spracovávali," uzavrela.

"Nie je účelom robiť zo správ, ktoré sú v podstate pozitívne, za každú cenu negatívne," opisuje prístup k informácii z PR agentúry Pardubský. Ak napríklad správa informuje o produkte, ktorý naozaj v segmente vyniká, je možné urobiť porovnanie s inými produktmi a využiť pritom aj informácie z PR agentúry. Novinár by však vždy mal ostať "nad vecou", snažiť sa vyhodnocovať informácie objektívne a najmä nepreferovať z akýchkoľvek osobných dôvodov niektoré firmy pred inými.

SkryťVypnúť reklamu

Kľúčovým kritériom má byť aj podľa Stupkovej pravdivosť informácie, nie len z pohľadu agentúry, ale aj média. "Napríklad, ak už píšu o nejakej akcii, mali by ju uverejniť v plnom názve," komentovala prípady, keď sú názvy športových či kultúrnych podujatí spojené so značkou sponzora, ktorý však médiá niekedy vynechávajú.

Otázky koexistencie médií, súkromných firiem a PR agentúr vyvolávajú diskusie aj na politickom poli, v auguste roku 2007 napríklad premiér Robert Fico upozornil na cestu do Álp, ktorú podľa neho skupine novinárov zaplatila spoločnosť blízka dôchodcovským správcovským spoločnostiam.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 428
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 280
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 556
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 497
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 906
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 552
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 382
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 102
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu