Pardubský: Správa nikdy nesmie byť pozitívnejšia ako realita

Bratislava 24. februára (TASR) - Médium môže využiť ako zdroj informáciu z PR agentúry, vždy ju však musí overiť, doplniť o reakciu protistrany a najmä ...

Bratislava 24. februára (TASR) - Médium môže využiť ako zdroj informáciu z PR agentúry, vždy ju však musí overiť, doplniť o reakciu protistrany a najmä dbať na to, aby výsledná správa nebola pozitívnejšia, ako je skutočnosť. Na konferencii Prečo a ako budovať dobré vzťahy s médiami, ktorú organizovala PR agentúra First class, to pre TASR povedal šéf ekonomickej redakcie Hospodárskych novín Lukáš Pardubský.

"Z ich strany je to PR, z našej strany ide o to, aby sme urobili informáciu, ktorá je zaujímavá pre nášho čitateľa. Z nášho pohľadu je škoda, ak si oni to svoje PR robia tak zle, že my si dôležitú informáciu v ich správe ani nevšimneme," komentoval diskusiu medzi zástupcami médií, súkromných firiem a PR agentúr.

Aktuálna konferencia bola v poradí už druhá, cieľom celej série podujatí je podľa manažérky First class Kataríny Stupkovej diskusia medzi PR agentúrami a médiami o pozitívnych a negatívnych skúsenostiach z koexistencie, ktorá vždy balansuje na hranici medzi informovaním a reklamou. "Je to o tom, aké informácie majú poskytovať firmy a aké informácie sú zaujímavé pre médiá, aby ich spracovávali," uzavrela.

"Nie je účelom robiť zo správ, ktoré sú v podstate pozitívne, za každú cenu negatívne," opisuje prístup k informácii z PR agentúry Pardubský. Ak napríklad správa informuje o produkte, ktorý naozaj v segmente vyniká, je možné urobiť porovnanie s inými produktmi a využiť pritom aj informácie z PR agentúry. Novinár by však vždy mal ostať "nad vecou", snažiť sa vyhodnocovať informácie objektívne a najmä nepreferovať z akýchkoľvek osobných dôvodov niektoré firmy pred inými.

Kľúčovým kritériom má byť aj podľa Stupkovej pravdivosť informácie, nie len z pohľadu agentúry, ale aj média. "Napríklad, ak už píšu o nejakej akcii, mali by ju uverejniť v plnom názve," komentovala prípady, keď sú názvy športových či kultúrnych podujatí spojené so značkou sponzora, ktorý však médiá niekedy vynechávajú.

Otázky koexistencie médií, súkromných firiem a PR agentúr vyvolávajú diskusie aj na politickom poli, v auguste roku 2007 napríklad premiér Robert Fico upozornil na cestu do Álp, ktorú podľa neho skupine novinárov zaplatila spoločnosť blízka dôchodcovským správcovským spoločnostiam.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 495
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 705
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 021
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 876
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 675
  6. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 493
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 347
  8. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 985
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 941
  10. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 3 770

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lipšicova advokátka: S takým postupom prokuratúry som sa ešte nestretla

Exposlanec zrazil 72-ročného chodca v septembri. Hrozí mu za to trest na dva až päť rokov väzenia.

KOMENTÁRE

Milosťou pre Kajínka Zeman spochybnil právny štát

Český prezident má stále dosť sily škodiť českej demokracii.

Neprehliadnite tiež

Ľudia podľa prieskumu nesúhlasia s rozhodnutím Matoviča nechodiť do parlamentu

S rozhodnutím Igora Matoviča nechodiť do parlamentu nesúhlasí vyše 62 percent opýtaných.

Do Súdnej rady sa nedostali zástupcovia združenia Za otvorenú justíciu

Združeniu sudcov Slovenska prešlo všetkých šesť kandidátov.

Autá tajnej služby videla celá ulica. Ako sledovali Kováča mladšieho

Ústavný súd má necelé dva týždne na to, aby rozhodol o osude Mečiarových amnestií. Ak ich zruší, pred súd sa postaví aj bývalý šéf SIS Ivan Lexa.

EU Observer: ruskí špióni verbujú aj Slovákov

Spôsob, akým sa kluby ruských bojových umení rozrastajú po Európe, nie je podľa analytikov prirodzený.