SME
Utorok, 9. marec, 2021 | Meniny má FrantiškaKrížovkyKrížovky

Pardubský: Správa nikdy nesmie byť pozitívnejšia ako realita

Bratislava 24. februára (TASR) - Médium môže využiť ako zdroj informáciu z PR agentúry, vždy ju však musí overiť, doplniť o reakciu protistrany a najmä ...

Bratislava 24. februára (TASR) - Médium môže využiť ako zdroj informáciu z PR agentúry, vždy ju však musí overiť, doplniť o reakciu protistrany a najmä dbať na to, aby výsledná správa nebola pozitívnejšia, ako je skutočnosť. Na konferencii Prečo a ako budovať dobré vzťahy s médiami, ktorú organizovala PR agentúra First class, to pre TASR povedal šéf ekonomickej redakcie Hospodárskych novín Lukáš Pardubský.

"Z ich strany je to PR, z našej strany ide o to, aby sme urobili informáciu, ktorá je zaujímavá pre nášho čitateľa. Z nášho pohľadu je škoda, ak si oni to svoje PR robia tak zle, že my si dôležitú informáciu v ich správe ani nevšimneme," komentoval diskusiu medzi zástupcami médií, súkromných firiem a PR agentúr.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Aktuálna konferencia bola v poradí už druhá, cieľom celej série podujatí je podľa manažérky First class Kataríny Stupkovej diskusia medzi PR agentúrami a médiami o pozitívnych a negatívnych skúsenostiach z koexistencie, ktorá vždy balansuje na hranici medzi informovaním a reklamou. "Je to o tom, aké informácie majú poskytovať firmy a aké informácie sú zaujímavé pre médiá, aby ich spracovávali," uzavrela.

"Nie je účelom robiť zo správ, ktoré sú v podstate pozitívne, za každú cenu negatívne," opisuje prístup k informácii z PR agentúry Pardubský. Ak napríklad správa informuje o produkte, ktorý naozaj v segmente vyniká, je možné urobiť porovnanie s inými produktmi a využiť pritom aj informácie z PR agentúry. Novinár by však vždy mal ostať "nad vecou", snažiť sa vyhodnocovať informácie objektívne a najmä nepreferovať z akýchkoľvek osobných dôvodov niektoré firmy pred inými.

Skryť Vypnúť reklamu

Kľúčovým kritériom má byť aj podľa Stupkovej pravdivosť informácie, nie len z pohľadu agentúry, ale aj média. "Napríklad, ak už píšu o nejakej akcii, mali by ju uverejniť v plnom názve," komentovala prípady, keď sú názvy športových či kultúrnych podujatí spojené so značkou sponzora, ktorý však médiá niekedy vynechávajú.

Otázky koexistencie médií, súkromných firiem a PR agentúr vyvolávajú diskusie aj na politickom poli, v auguste roku 2007 napríklad premiér Robert Fico upozornil na cestu do Álp, ktorú podľa neho skupine novinárov zaplatila spoločnosť blízka dôchodcovským správcovským spoločnostiam.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tichá hrozba menom oxidačný stres. Ako sa pred ním chrániť?
  2. Porovnanie cien 4-izbových bytov v Bratislave. Poznáme víťaza
  3. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  4. Čo napĺňa v práci úspešné ženy v jednej z najznámejších firiem?
  5. Nové číslo Historickej revue
  6. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  7. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  8. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  9. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  10. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  1. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  2. Porovnanie cien 4-izbových bytov v Bratislave. Poznáme víťaza
  3. Tichá hrozba menom oxidačný stres. Ako sa pred ním chrániť?
  4. Metropolis sa stane ikonickou stavbou Bratislavy
  5. Čo napĺňa v práci úspešné ženy v jednej z najznámejších firiem?
  6. Svieže jarné ceny v PLANEO Elektro sú aj v marci extra výhodné
  7. Ako môžete zastaviť dýchavičnosť pri covide a po jeho prekonaní?
  8. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  9. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  10. Nové číslo Historickej revue
  1. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať? 26 800
  2. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 15 688
  3. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 13 558
  4. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj 13 515
  5. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 11 755
  6. Nové číslo Historickej revue 8 804
  7. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele 8 782
  8. Ako môžete zastaviť dýchavičnosť pri covide a po jeho prekonaní? 8 116
  9. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 7 895
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 7 460
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda vlády Igor Matovič (OĽaNO).

Predsedníctvo Sme rodina bude v stredu o 12.00 hod.

9 h