SME

Pardubský: Správa nikdy nesmie byť pozitívnejšia ako realita

Bratislava 24. februára (TASR) - Médium môže využiť ako zdroj informáciu z PR agentúry, vždy ju však musí overiť, doplniť o reakciu protistrany a najmä ...

Bratislava 24. februára (TASR) - Médium môže využiť ako zdroj informáciu z PR agentúry, vždy ju však musí overiť, doplniť o reakciu protistrany a najmä dbať na to, aby výsledná správa nebola pozitívnejšia, ako je skutočnosť. Na konferencii Prečo a ako budovať dobré vzťahy s médiami, ktorú organizovala PR agentúra First class, to pre TASR povedal šéf ekonomickej redakcie Hospodárskych novín Lukáš Pardubský.

"Z ich strany je to PR, z našej strany ide o to, aby sme urobili informáciu, ktorá je zaujímavá pre nášho čitateľa. Z nášho pohľadu je škoda, ak si oni to svoje PR robia tak zle, že my si dôležitú informáciu v ich správe ani nevšimneme," komentoval diskusiu medzi zástupcami médií, súkromných firiem a PR agentúr.

SkryťVypnúť reklamu

Aktuálna konferencia bola v poradí už druhá, cieľom celej série podujatí je podľa manažérky First class Kataríny Stupkovej diskusia medzi PR agentúrami a médiami o pozitívnych a negatívnych skúsenostiach z koexistencie, ktorá vždy balansuje na hranici medzi informovaním a reklamou. "Je to o tom, aké informácie majú poskytovať firmy a aké informácie sú zaujímavé pre médiá, aby ich spracovávali," uzavrela.

"Nie je účelom robiť zo správ, ktoré sú v podstate pozitívne, za každú cenu negatívne," opisuje prístup k informácii z PR agentúry Pardubský. Ak napríklad správa informuje o produkte, ktorý naozaj v segmente vyniká, je možné urobiť porovnanie s inými produktmi a využiť pritom aj informácie z PR agentúry. Novinár by však vždy mal ostať "nad vecou", snažiť sa vyhodnocovať informácie objektívne a najmä nepreferovať z akýchkoľvek osobných dôvodov niektoré firmy pred inými.

SkryťVypnúť reklamu

Kľúčovým kritériom má byť aj podľa Stupkovej pravdivosť informácie, nie len z pohľadu agentúry, ale aj média. "Napríklad, ak už píšu o nejakej akcii, mali by ju uverejniť v plnom názve," komentovala prípady, keď sú názvy športových či kultúrnych podujatí spojené so značkou sponzora, ktorý však médiá niekedy vynechávajú.

Otázky koexistencie médií, súkromných firiem a PR agentúr vyvolávajú diskusie aj na politickom poli, v auguste roku 2007 napríklad premiér Robert Fico upozornil na cestu do Álp, ktorú podľa neho skupine novinárov zaplatila spoločnosť blízka dôchodcovským správcovským spoločnostiam.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 89 575
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 708
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 411
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 451
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 023
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 499
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 240
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 542
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Tomáš Rigo v drese českého klubu Baník Ostrava.

Čisté konto si v bráne Baníka Ostrava udržal Dominik Holec.


TASR
Alex Aranburu si skracuje trať na kruhovom objazde.

Zo svojho ôsmeho víťazstva v kariére sa tak tešil pôvodne druhý Gregoire.


TASR
HK Spartak Dubnica - HK Skalica: ONLINE prenos zo semifinále play-off Tipos SHL.

Sledujte s nami ONLINE prenos z 5. zápasu semifinále play-off Tipos SHL: HK Spartak Dubnica - HK Skalica.


Slovenský zápasník Tajmuraz Salkazanov (hore).

Pred ním získali medailu Achsarbek Gulajev a Batyrbek Cakulov.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu