SME

Pardubský: Správa nikdy nesmie byť pozitívnejšia ako realita

Bratislava 24. februára (TASR) - Médium môže využiť ako zdroj informáciu z PR agentúry, vždy ju však musí overiť, doplniť o reakciu protistrany a najmä ...

Bratislava 24. februára (TASR) - Médium môže využiť ako zdroj informáciu z PR agentúry, vždy ju však musí overiť, doplniť o reakciu protistrany a najmä dbať na to, aby výsledná správa nebola pozitívnejšia, ako je skutočnosť. Na konferencii Prečo a ako budovať dobré vzťahy s médiami, ktorú organizovala PR agentúra First class, to pre TASR povedal šéf ekonomickej redakcie Hospodárskych novín Lukáš Pardubský.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Z ich strany je to PR, z našej strany ide o to, aby sme urobili informáciu, ktorá je zaujímavá pre nášho čitateľa. Z nášho pohľadu je škoda, ak si oni to svoje PR robia tak zle, že my si dôležitú informáciu v ich správe ani nevšimneme," komentoval diskusiu medzi zástupcami médií, súkromných firiem a PR agentúr.

SkryťVypnúť reklamu

Aktuálna konferencia bola v poradí už druhá, cieľom celej série podujatí je podľa manažérky First class Kataríny Stupkovej diskusia medzi PR agentúrami a médiami o pozitívnych a negatívnych skúsenostiach z koexistencie, ktorá vždy balansuje na hranici medzi informovaním a reklamou. "Je to o tom, aké informácie majú poskytovať firmy a aké informácie sú zaujímavé pre médiá, aby ich spracovávali," uzavrela.

"Nie je účelom robiť zo správ, ktoré sú v podstate pozitívne, za každú cenu negatívne," opisuje prístup k informácii z PR agentúry Pardubský. Ak napríklad správa informuje o produkte, ktorý naozaj v segmente vyniká, je možné urobiť porovnanie s inými produktmi a využiť pritom aj informácie z PR agentúry. Novinár by však vždy mal ostať "nad vecou", snažiť sa vyhodnocovať informácie objektívne a najmä nepreferovať z akýchkoľvek osobných dôvodov niektoré firmy pred inými.

SkryťVypnúť reklamu

Kľúčovým kritériom má byť aj podľa Stupkovej pravdivosť informácie, nie len z pohľadu agentúry, ale aj média. "Napríklad, ak už píšu o nejakej akcii, mali by ju uverejniť v plnom názve," komentovala prípady, keď sú názvy športových či kultúrnych podujatí spojené so značkou sponzora, ktorý však médiá niekedy vynechávajú.

Otázky koexistencie médií, súkromných firiem a PR agentúr vyvolávajú diskusie aj na politickom poli, v auguste roku 2007 napríklad premiér Robert Fico upozornil na cestu do Álp, ktorú podľa neho skupine novinárov zaplatila spoločnosť blízka dôchodcovským správcovským spoločnostiam.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  6. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  7. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  8. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  1. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  2. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  3. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  4. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  5. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  6. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  7. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  8. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 768
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 672
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 461
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 420
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 280
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 035
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 954
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 768
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Montreal Canadiens - Detroit Red Wings: Sledujte s nami online prenos zo zápasu zámorskej NHL.

Sledujte s nami ONLINE prenos zo zápasu zámorskej NHL: Montreal Canadiens - Detroit Red Wings.


Vitinha oslavuje gól do siete FC Barcelona.

Domáci futbalisti nevyužili náskok z úvodného zápasu v Paríži.


a 1 ďalší
Gólová radosť hráčov Borussie Dortmund.

Hrdinom domácich sa stal Marcel Sabitzer, ktorý na dva góly prihral a jeden sám aj strelil.


a 1 ďalší
Radosť hráčov HC Oceláři Třinec.

Obhajca titulu vyhral už piaty zápas v play-off za sebou.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu