PREŠOV 3. marca (SITA) – Prešovská mestská radnica dnes otvorila kanceláriu prvého kontaktu v zrekonštruovaných priestoroch na Jarkovej ulici číslo 26 v Prešove. Kancelária patrí pod odbor služieb občanov, kde pracuje 18 zamestnancov. Ako uviedla pre agentúru SITA jeho vedúca Ľudmila Halečková, priamo v kancelárii prvého kontaktu bude pracovať 16 úradníkov, ktorí budú zastupovať 12 pracovísk. Občania si budú môcť na jednom mieste vybaviť všetky žiadosti, za ktorými museli doteraz chodiť na jednotlivé odbory. Nájdu tu potrebné tlačivá, nemusia s nimi chodiť na podateľňu, na tom istom mieste zaplatia správny poplatok, s pracovníkom sa dohodnú, kedy si prídu pre vybavenú žiadosť. Úradné hodiny stanovili v pondelok, utorok a vo štvrtok od 8:00 do 16:00, v stredu do 17:00, v piatok sa pracuje do 15:00. Klienti tu nájdu pracovníkov úradu aj počas obeda. Zamestnanci kancelárie dostali jednotné oblečenie, ženy sivé kostýmy, muži čierny oblek. Primátor mesta Pavel Hagyari pri otváraní kancelárie uviedol, že sa končí s úradníckou turistikou. Počas slávnostného aktu primátor podpísal Zmluvu s Prešovčanmi, v ktorej sa zaväzuje, že kancelária prvého kontaktu bude miestom , kde nájdu profesionalitu a ústretovosť. V čase volieb v týchto priestoroch budú môcť obyvatelia mesta podávať svoje pripomienky k priebehu volieb.
Kancelária prvého kontaktu sa nachádza na prízemí v zrekonštruovanej budove bývalého stredoškolského internátu. Mesto ju získalo výmenou s Prešovským samosprávnym krajom za priestory základnej školy na Sládkovičovej ulici. So stavebnými prácami sa začalo v novembri 2006, plánované rozpočtové náklady boli schválené na sumu 38 mil. Sk. Rekonštrukciu vykonávala prešovská firma Unistav, s.r.o., ktorá bezbariérový vstup do budovy vyriešila plošinou pre vozičkárov. Do budovy sa na vyššie poschodia presťahujú aj ďalšie odbory – školstva a kultúry, bytový, sociálny a zdravotníctva a stavebný úrad.