KOŠICE 5. marca (SITA) – Obyvatelia košickej mestskej časti Nad jazerom nie sú spokojní s návrhom zmien v linkovom vedení mestskej hromadnej dopravy a tak zriadili petičný výbor na čele so starostkou Annou Jenčovou. Podľa ich mienky Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) v návrhu nového linkového vedenia MHD diskriminuje obyvateľov časti Nad jazerom. Prostredníctvom petície sa chcú obrátiť na mestské zastupiteľstvo, primátora Františka Knapíka a vedenie DPMK a dosiahnuť zachovanie linky číslo 38 premávajúcej z mestskej časti do nemocnice v Košiciach - Šaci, zastavovanie autobusu č. 13 na zastávkach v mestskej časti a chcú, aby novozriadený spoj č. 54 idúci z Ťahanoviec cez Dargovských hrdinov zachádzal až do mestskej časti Nad jazerom na zastávku Dneperská aj mimo dopravnej špičky. Ako pre agentúru SITA uviedla starostka Jenčová, zatiaľ vyzbierali okolo tisíc podpisov.
Dopravný podnik prvý návrh nového linkového vedenia vypracoval koncom minulého roka, no rada starostov ho zmietla zo stola s radom pripomienok. Na ďalšej rade starostov bol prerokovaný upravený návrh, v ktorom mali byť zapracované pripomienky mestských častí. Rokovania zatiaľ neviedli k dohode. „Žiadne pripomienky Jazerčanov zohľadnené neboli. Navrhované zmeny nám berú autobusové linky 13, 27, 28, 31, 38. Argumenty DPMK pre niektoré mestské časti platia, a pre iné nie. Princíp ´kde chodí električka, tam nebude chodiť súbežne autobus´ pre Jazerčanov má platiť, avšak vytvorenie tzv. krasnianskeho expresu potvrdzuje, že pre iných toto pravidlo neplatí. Za absurdné považujeme, že linka Krásna – Námestie osloboditeľov na Jazere nezastaví, lebo pohodlie cestujúcich z Krásnej by bolo narušené,“ uviedla Jenčová. Príkladom dvojakého metra je podľa Jenčovej zrušenie spoja do Šace, lebo podľa DPMK je luxusom mať takýto spoj bez prestupu, avšak v rozpore s tým sú vytvorené nové priame linky zo sídliska Ťahanovce a Košickej Novej Vsi do Šace. Podľa jej mienky nové linkové vedenie popiera vlastnú koncepciu, s ktorou zástupcovia DPMK prišli rokovať. „Z pozície moci môže mesto Košice rozhodnúť o novom linkovom vedení a jediné riešenie v tejto situácií vidíme v hlase obyvateľov. Preto sme spustili petíciu,“ uviedla Jenčová.
DPMK v návrhu ráta so zhustením intervalov na jednotlivých linkách a využíva možnosť cestovania s prestupovaním. Linky podľa nového návrhu nemajú viesť z okrajových mestských častí krížom-krážom cez celé mesto, ale len do jednotlivých základných uzlov, kde by sa napájali na ďalšie spoje. Práve nutnosť prestupovať sa nepáči väčšine starostov. Podľa DPMK nové linkové vedenie prinesie nielen vyššiu frekvenciu spojov MHD, ale aj vyššiu efektívnosť a tým aj úsporu nákladov.