SME

Podľa Greenpeace uprednostňujeme autá pred životným prostredím

Bratislava 6. marca (TASR) - Organizácia Greenpeace kriticky hodnotí vystúpenie delegácie Slovenskej republiky na rokovaní Rady ministrov životného prostredia ...

Bratislava 6. marca (TASR) - Organizácia Greenpeace kriticky hodnotí vystúpenie delegácie Slovenskej republiky na rokovaní Rady ministrov životného prostredia EÚ v Bruseli, kde naša delegácia hlasovala za neskoršie zavedenie limitov oxidu uhličitého (CO2). Slovensko tak podľa environmentalistov podporilo pozíciu automobilového priemyslu a postavilo sa proti plánu Európskej komisie (EK) zaviesť limity CO2 pre automobily od roku 2012.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Slovensko si jednoznačne osvojilo stanovisko automobilového priemyslu. Je škoda, že argumenty ochrany životného prostredia zostali bokom," uviedla Kateřina Věntusová z Greenpeace. Podobný postoj ako SR si v Bruseli osvojili iba dva štáty - Česko a Poľsko. Časový plán EK pritom podporilo aj Nemecko, ktoré doteraz viedlo diskusiu, kedy by mala navrhovaná legislatíva začať platiť.

SkryťVypnúť reklamu

Na rokovaní Rady ministrov životného prostredia EÚ, ktoré sa uskutočnilo začiatkom tohto týždňa, Slovenská delegácia presadzovala, aby limity na emisie CO2 z automobilov začali platiť nie v roku 2012, ako to navrhla EK, ale až v roku 2015. Delegácia SR pritom napadla aj výšku sankcií, ktoré navrhla EK pre automobilový priemysel za nesplnenie cieľov redukcie CO2.

Diskusia o emisiách CO2 produkovaných automobilmi sa v rámci EÚ vedie od roku 1995. Dobrovoľná dohoda, ktorá bola podpísaná medzi automobilovým priemyslom a EK v roku 1998 požaduje, aby výrobcovia automobilov v Európe znížili priemerné emisie oxidu uhličitého do roku 2008 na 140g/km. "Dobrovoľné dohody zlyhali, preto EK prišla s návrhom zakotviť redukciu CO2 legislatívnou formou. Návrh spočíva v znížení priemernej výšky emisií z nových áut zo 160 g/km na 130 g/km do roku 2012," vysvetlila Věntusová.

SkryťVypnúť reklamu

TASR informoval hovorca Greenpeace Slovensko Juraj Rizman.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 112
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 351
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 240
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 053
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 970
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 443
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 284
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu