TRENČÍN 8. marca (SITA) – Na druhý cestný most v Trenčíne si jeho obyvatelia počkajú o rok dlhšie, termín ukončenia stavby sa posúva na rok 2012. Slovenská správa ciest (SSC) očakávala začiatok výstavby na jar tohto roku, teraz hovorí o lete až jeseni. SSC čaká na nadobudnutie právoplatnosti stavebného povolenia. Vláda výstavbu nového mosta za približne 2,5 miliardy korún pritom schválila už vlani. Riešenie dopravy je podľa vyjadrení mesta ich prioritou, cez jediný trenčiansky most prešlo podľa štatistiky, ktorú má SSC zverejnenú na svojej stránke, denne 24 400 áut, čo je napríklad ešte viac ako na ceste k povestnej križovatke v Považskej Bystrici. Mesto býva každý deň upchaté, v centre sa zhusťuje doprava, pretože Váh a lesopark Brezina delí krajské mesto na tri časti.
Mesto ešte vlani v novembri zvolalo mimoriadne zastupiteľstvo, aby poslanci schválili odkúpenie posledných nevysporiadaných pozemkov pod plánovaným mostom. Dokopy išlo asi o 1 500 zmlúv v hodnote okolo 100 miliónov korún. Pozemky následne predávali SSC. Primátor Branislav Celler veril, že do konca roka bude vydané stavebné povolenie. To sa však stalo realitou až pred dvoma týždňami. “Povolenie nadobudne právoplatnosť po mesiaci od vydania, ak sa nikto proti nemu neodvolá. V apríli by sme chceli vyhlásiť verejnú súťaž na zhotoviteľa stavby, v auguste alebo v septembri, ak nenastanú problémy s verejným obstarávaním, by sa mohlo odovzdávať stavenisko,” uviedla pre agentúru SITA Iveta Fedorová z SSC. Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ľubomír Vážny pre miestnu televíziu nedávno uviedol, že reálny predpoklad začiatku výstavby je október 2008. Mesto chce nový most dokonca až tak, že samo financovalo projektovú dokumentáciu za takmer 50 miliónov korún, hoci investorom je štát. To sa nepáči miestnej opozícii, nakoľko by mohlo ísť o neúčelne vynaložené investície.
“Výstavba nového mosta sa neoneskorí, práve naopak, aj podľa aktuálneho vyjadrenia ministra dopravy sa vďaka spolupráci s Mestom Trenčín podstatne urýchľuje,” tvrdí Peter Uher z kancelárie primátora, ktorý dodal, že všetky zverejňované termíny boli sprostredkované od SSC. “Mesto Trenčín riešilo prípravu mosta iba po moment vypracovania projektových dokumentácií, ďalej mala projekt, teda aj stavebné povolenie, na starosti Slovenská správa ciest,” dodal Uher. Správa však tvrdí, že mesto im malo odovzdať celý projekt aj so stavebným povolením. “Mesto Trenčín požiadalo Krajský úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie o vydanie stavebného povolenia na spomínanú stavbu v našom mene, pod našou hlavičkou, aby stavebné povolenie bolo napísané už na Slovenskú správu ciest, čiže vybavuje ho mesto,” kontrovala Fedorová.
Most bude stáť asi dva kilometre južne od súčasného. Stane sa aj diaľničným privádzačom na najväčšie trenčianske sídlisko Juh, v neposlednom rade povedie do rozširujúcej sa nákupnej zóny na výpadovke smerom na Prievidzu alebo Brno. V súčasnosti je tam šesť obchodných domov, chystá sa tam aj výstavba rozsiahleho nákupného centra za tri miliardy korún. Most je zároveň prvou etapou juhovýchodného obchvatu mesta, ktorý má viesť poza lesopark Brezina.