SME

Licenčná rada rozhoduje o sťažnosti na hlasnú reklamu

BRATISLAVA 23. marca (SITA) - Licenčná rada začala 18. marca posudzovať prvú z približne desiatky sťažností na príliš hlasnú reklamu. Ako pre agentúru SITA povedal riaditeľ kancelárie Rady pre vysielanie ...

BRATISLAVA 23. marca (SITA) - Licenčná rada začala 18. marca posudzovať prvú z približne desiatky sťažností na príliš hlasnú reklamu. Ako pre agentúru SITA povedal riaditeľ kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Ľuboš Kukliš, rada má od marca k dispozícií metodiku na meranie. Vznikol podľa nej špeciálny softvér, ktorý sám vyhodnotí, či hlasitosť reklamy prekračuje normu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rada začala pokusné meranie hlasitosti reklamy u najväčších televíznych vysielateľov - Slovenskej televízie a súkromných televízií Markíza a JOJ koncom minulého roka. Zariadenie na meranie zvukovej intenzity vysielania reklamy - Dolby LM100 Broadcast Loudness Meter pritom mala v prevádzke už od 15. októbra 2007 na interné účely svojej kancelárie - na testovanie a dolaďovanie systému.

SkryťVypnúť reklamu

Meranie hlasitosti reklamy uložila licenčnej rade novela zákona o vysielaní a retransmisii z februára minulého roka. Dodržiavať rovnakú úroveň hlasitosti vysielania, v programoch i reklame, pritom podľa nej musia len vysielatelia so sídlom na Slovensku, televízie aj rádiá. Slovenské rozhlasové stanice a televízie musia zabezpečiť, aby sa nezvyšovala intenzita zvuku počas vysielania reklamy, telenákupu či sponzorovaných programov a neobťažovala tak divákov či poslucháčov. Za porušenie tohto pravidla im hrozí sankcia - upozornenie na porušenie zákona, a následne po právoplatnosti tejto sankcie, finančná pokuta vo výške od 100 tisíc korún až do piatich miliónov korún.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 438
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 283
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 557
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 520
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 888
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 555
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 373
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 125
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu