PREŠOV 2. apríla (SITA) – Primátor Prešova Pavel Hagyari považuje dopravu za najväčší problém, ktorý trápi Prešovčanov.
Preto menoval projektový tím zložený z odborníkov, ktorí zmapujú dopravnú situáciu a navrhnú riešenia. Súčasne ustanovil do funkcie vedúcu odboru dopravy Darinu Sýkorovú, ktorá bude mať na starosti výlučne úsek dopravy. Má za úlohu čo najskôr presadiť do života zelenú vlnu, ktorá by mala začať fungovať na piatich križovatkách v meste.
Už v týchto dňoch sa začne s opravou zvislého a vodorovného značenia. K šiestim nasvetleným priechodom pre chodcov pribudnú ďalšie štyri na ulici Pavla Horova, 17. novembra a na Sídlisku III. Na ďalších priechodoch pre chodcov pri základných a materských školách začnú obnovovať červeno-biele zebry.
Do dvoch mesiacov chce primátor spriechodniť Kuzmányho ulicu, ktorá je dočasne uzavretá pre všetky druhy vozidiel betónovými zátarasami. Jej opätovným sprejazdnením sa odľahčí preťaženosť Východnej ulice a Rusínskej cesty a výrazne sa skráti spojnica medzi Čiernym mostom a sídliskom Sekčov. Ide o cestu III. triedy, ktorá patrí pod Prešovský samosprávny kraj.
Prešovský župan Peter Chudík v novoročnom prejave zaradil túto úlohu medzi svoje priority a vysporiadanie pozemkov odhadol na 90 mil. Sk. Hustotu premávky v tejto časti mesta by malo zmierniť aj obrátenie jednosmerky opačným smerom na Dostojevskeho ulici. K najväčším mestským investíciám bude patriť rekonštrukcia a rozšírenie Okružnej ulice, čo súvisí s výstavbou obchodno-zábavného centra Fórum pri Obchodnom dome Tesco. Ako informoval prešovský primátor, komunikácia je už majetkovo vysporiadaná.
Momentálne v tejto lokalite Východoslovenská vodárenská spoločnosť rekonštruuje vodovodné potrubie. Mesto uvažuje aj o zasypaní Mlynského náhonu, ktorý lemuje Okružnú ulicu a je vyše 40 rokov nefunkčný. Náročnú rekonštrukciu Okružnej komunikácie, na ktorú sa mestu nepodarilo získať financie z eurofondov, chce radnica uskutočniť cez PPP projekty. Podobne chce postupovať aj pri údržbe niektorých ciest.
Dopravnú situáciu v meste sa podarí výrazne odbremeniť až po dokončení severného diaľničného obchvatu Svinia – Prešov, na ktorý by mal nadviazať juhozápadný tunelový portál. Mesto chce skrátiť dokumentačný proces, aby sa s výstavbou začalo v roku 2010. Dovtedy by sa mala ukončiť aj Nábrežná komunikácia, ktorá vyústi k ZVL a napojí sa na diaľnicu smerom na Košice.