SME

Na Slovensku je dobrovoľníctvo známe už 15 rokov

BRATISLAVA 3. apríla (SITA) - Medzinárodné dobrovoľníctvo na Slovensku je známe už pätnásť rokov, informovala koordinátorka medzinárodných projektov občianskeho združenia Inex Slovakia Barbara Briedová.

Inex oslavuje v piatok 4. apríla pätnáste výročie od svojho založenia. Malé, avšak medzinárodne občianske združenie každé leto vysiela dobrovoľníkov do zahraničia a zároveň organizuje medzinárodné tábory dobrovoľníckej práce na Slovensku pre zahraničných dobrovoľníkov.

Združenie sa pri príležitosti výročia rozhodlo zorganizovať v piatok v Bratislave stretnutie "vyslúžených dobrovoľníkov," ktorí sa dobrovoľníctvu v minulosti venovali. Prostredníctvom vernisáže fotiek, prezentácie videí si zaspomínajú na aktívne roky dobrovoľníctva. Stretnutie bude pre nich aj príležitosťou dozvedieť sa viac o súčasných trendoch aktívneho dobrovoľníctva prostredníctvom tzv. Family campov. Združenie Inex Slovakia sa tento rok pridalo k iniciatíve pre rodiny z celého sveta a po prvýkrát zorganizuje Family camp aj na Slovensku. Uskutoční sa v júli v Motyčkách pri Banskej Bystrici. Koordinátorka domácich projektov na Slovensku Dušana Slimáková vidí vo Family campe výzvu, "vidíme vo Family campoch formu aktívneho a užitočného trávenia voľného času celej rodiny."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Medzinárodný tábor dobrovoľníckej práce na bratislavskej Kalvárii sa už stal tradíciou, rovnako aj tábor na zámku v Bojniciach alebo práca s ľuďmi so zdravotným a mentálnym znevýhodnením v bratislavskom Domove sociálnych služieb Integra. Podľa informácií Briedovej sa do ich aktivít každé leto zapojí viac ako sto dobrovoľníkov zo zahraničia a viac ako tristo Slovákov pomôže svojou prácou v inej krajine.

INternational EXchanges (medzinárodné výmeny) je mimovládne, neziskové občianske združenie založené v roku 1993 s celoslovenskou pôsobnosťou, ktorého aktivity sú zamerané na prácu s mládežou. Na Slovensku je jedinou organizáciou svojho druhu. Jeho cieľom je aktivizovať mladých ľudí bez ohľadu na národnosť, politickú príslušnosť či náboženské vyznanie. Aktivity zduženia sú zamerané na osobnostný rozvoj mladých ľudí prostredníctvom mládežníckej mobility, medzinárodného dobrovoľníctva a neformálneho vzdelávania.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  2. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  3. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  4. Tankovanie, ktoré sa vám vráti: káva, zľavy aj pohodlie
  5. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  7. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  8. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  1. Invázne rastliny ako superpotraviny
  2. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  3. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  4. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  5. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  6. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  7. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  8. LESY SR si držia drevo doma: 99 % produkcie zostáva na Slovensku
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 10 821
  2. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 9 834
  3. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo 7 734
  4. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 3 683
  5. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 3 072
  6. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 3 061
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 2 802
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 1 940
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu