SME

Slováci nevyužívali možnosť zubárskej prehliadky

Slováci vlani nevyužili viac než pol miliardy korún, ktoré im zdravotné poisťovne nepriamo ponúkali na zubárske prehliadky.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

Bratislava 6. apríla (ČTK) -

Približne polovica ľudí totiž neabsolvovala prehliadku, na ktorú majú zákonný nárok. ČTK o tom informovalo šesť existujúcich zdravotných poisťovní, ktoré nedávno uzavreli bilanciu vlaňajších nákladov na zubnú starostlivosť. Pacienti, ktorí sa vyhli prehliadke, pritom strácajú nárok na spoluúčasť poisťovne pri hradení za ošetrenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prehliadku u zubára absolvovalo vlani spolu asi 1,5 milióna z necelých troch miliónov poistencov Všeobecnej zdravotnej poisťovne, ktorá je najväčšia.

SkryťVypnúť reklamu

Celkové náklady na prehliadky dosiahli asi 321 miliónov korún, uviedla hovorkyňa poisťovne Petra Balážová. Dospelí majú nárok podľa zákona na jednu prehliadku ročne a deti na dve.

V druhej najväčšej poisťovni, v Dôvere, mali poistenci nárok na približne 970.000 bezplatných prehliadok, zubári ich nahlásili približne 436.000, informovala Andrea Devánová z poisťovne. Podobná situácia bola aj v ďalších poisťovniach.

So záujmom Slovákov v starostlivosti o chrup nebol v minulosti spokojný ani prezident Slovenskej komory zubných lekárov Ján Gašič. Postupne sa síce počet absolvovaných preventívnych prehliadok podľa neho zvyšuje, stále sa však zubným ambulanciám vyhýbajú státisíce ľudí.

Ešte v roku 2006 si podľa jeho skorších odhadov nechalo zuby prehliadnuť asi 70 percent obyvateľstva. Časť ľudí totiž využíva služby zubárov, ktorí nemajú zmluvy s poisťovňami, a preto si pacienti všetky zákroky hradia v hotovosti.

SkryťVypnúť reklamu

Zubári opakovane vyzývali k zvýšenej starostlivosti o chrup. Ide totiž podľa nich o oblasť zdravia, kde vlastnou snahou môžu ľudia dosiahnuť výrazné pozitíva.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 462
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 296
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 569
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 558
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 834
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 585
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 335
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 232
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Brad Marchand oslavuje víťazný gól Floridy.

Stav finálovej série NHL je po úvodných dvoch zápasoch v Edmontone 1:1.


a 1 ďalší
Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu