Banská Bystrica 12. apríla (TASR) Na stránkové dni v Mestskom úrade v Banskej Bystrici už obyvatelia úplne zabudli. Centrum pre klientov, ktoré zriadili minulý rok, sa po prvých detských chorobách ujalo. Pri jeho zriaďovaní využila banskobystrická radnica skúsenosti z iných slovenských miest, väčšinu činnosti však organizujú podľa vlastných predstáv. Ako povedal dnes pre TASR primátor Banskej Bystrice Ivan Saktor, cieľom banskobystrickej radnice je poskytovanie služieb občanom v takom rozsahu, aké nemá žiadne krajské mesto na Slovensku.
Vedenie mesta stanovilo hlavné úlohy a to predovšetkým zabezpečiť profesionálnu informačnú službu a servis pre každý pracovný deň, poskytnúť občanom klientom primerané pohodlie, zabezpečiť centrálny výber daní a poplatkov a tým obmedziť pohyb klientov po budove mestského úradu. Na základe vyhodnocovania spätnej väzby zjednodušili vybavovanie agendy úradníkmi pre všetkých Banskobystričanov. Služby v centre na prízemí mestského úradu poskytujú v príjemnom prostredí pracovníci, ktorí prešli kvalitným odborným školením.
Myslím si, že súčasné odozvy na klientske centrum sú veľmi príjemné, zrušili sme stránkové dni, úraduje sa aj v sobotu dopoludnia na niektorých pracoviskách. Som presvedčený o tom, že je to veľká služba pre občana. A klientske centrum budeme stále skvalitňovať. Ľudí sme pripravili, vytrénovali na komunikáciu s občanom a je to cítiť, konštatoval Ivan Saktor.
Pre občanov je v centre pre klientov pripravené aj miesto na sedenie, káva či voda z automatu. Klientske centrum je otvorené každý pracovný deň. V pondelok až štvrtok už od 7.30 do 17.00 h a v piatok od 7.30 do 16.00 h. Klienti sa môžu s pracovníkmi centra spojiť aj prostredníctvom telefónnych liniek, ktorých čísla nájdu na internetovej stránke mesta. Ako konštatoval Saktor, hlavným cieľom klientskeho centra je vybudovať iný vzťah medzi občanom a úradom. Preto služby v centre profesionálne poskytujú šiesti stáli a traja delegovaní zamestnanci z odborných útvarov.