Banská Bystrica 17. apríla (TASR) - Víťazom tohtoročného seriálu Slovenského pohára v krňačkových pretekoch sa medzi mužmi stala dvojica Martin Babiak a Ľubomír Hrčka zo zvolenského klubu Stres. V štyroch kolách nazbierali 78 bodov, pričom ani raz nestáli na najvyššom stupni.
O 12 bodov menej získali Jozef Fajfer a Ján Majer zo Strelník v okrese Banská Bystrica, ktorí zvíťazili v pretekoch na Donovaloch. Bronzová priečka pripadla Cyrilovi Ďuricovi a Stanislavovi Makovi z Heľpy v okrese Brezno, ktorí nazbierali 66 bodov a z prvenstva sa tešili na pretekoch v Polomke.
Medzi ženskými posádkami prvenstvo so 106 bodmi získali Ľubica Beňová a Stanislava Romaňaková zo Starých Hôr, ktoré triumfovali aj v predchádzajúcom ročníku. Dvojica Jaroslava Drábová a Dana Selecká z banskobystrickej časti Jakub skončila na druhom mieste so ziskom 85 bodov. Simona Hrončeková a Adriana Kysucká z Heľpy získali 82 bodov a skončili na celkovom treťom mieste.
Konečné výsledky Slovenského pohára v krňačkových pretekoch vyhlásia v piatok 25. apríla v lyžiarskom stredisku v Polomke na Horehroní. Aj keď organizátori naplánovali na tento rok osem podujatí Slovenského pohára krňačkových pretekov, uskutočnili sa len štyri kolá - na Jasienku pri Brezne, Donovaloch, pri Polomke a pri Šumiaci. Počasie bez výdatnejších snehových zrážok zabránilo uskutočniť kompletný cyklus pretekov, tie museli zrušiť pri Heľpe, Ľubietovej, Pohronskej Polhore a Beňuši.
Krňačky, inde krne či krnohy, sú väčšie sane vyrobené iba z dreva, bez použitia kovových klincov. V horských oblastiach najmä stredného Slovenska ich kedysi používali na zvážanie dreva z lesa a sena zo strmých horských a podhorských lúk. Na krnohách musel chlap stiahnuť kubický meter dreva, na čo musel mať poriadnu silu a zručnosť. Boli aj sánkami minulých detských generácií. Obľúbené sa stali opäť pred niekoľkými rokmi, keď ich športoví nadšenci začali používať na pretekoch. Najviac vyznávačov teraz už adrenalínového športu je práve na Horehroní a v okolí Banskej Bystrice a Zvolena. Pretekári na strmých častiach tratí dosahujú na nich rýchlosť až 50 kilometrov za hodinu.