BRATISLAVA 18. apríla (SITA) - Ministerstvo vnútra chce zvýšiť záujem o prácu v Policajnom zbore SR i zlepšiť vlastnú vizáž. Ku Dňu polície, ktorý oslavuje tradične začiatkom júna, pripravuje mediálnu kampaň za vyše štyri milióny korún. Informuje o tom portál Aktualne.sk.
"Našou motiváciou pre regrutáciu nie je len obsadenie voľných miest, ale aj zvýšiť záujem o prácu v Policajnom zbore, a tým aj zvýšiť kvalitu samotných uchádzačov," povedal pre portál hovorca ministerstva Erik Tomáš. V súčasnosti stráži bezpečnosť občanov na Slovensku 20 400 policajtov. Podľa plánov rezortu vnútra by ich však malo byť o vyše tisícku viac.
Kampaň si za cieľ kladie aj zlepšiť vzťah medzi policajtmi a občanmi. Verejnosť totiž podľa rezortu vnútra prichádza do kontaktu s príslušníkmi polície väčšinou v negatívnych situáciách, či už ako obete trestného činu, v dopravných nehodách alebo represívnych kontrolách.
Rezort sa preto bude snažiť vysunúť do popredia "obľúbené zložky" ako kynológov, kukláčov alebo technické jednotky. Posledný relevantný výskum o dôvere policajnému zboru podľa rezortu vznikol v roku 2005. Vtedy dôveru ochrancom zákona vyslovilo 40 percent Slovákov, informuje ďalej Aktualne.sk.
Súčasťou kampane majú byť aj televízne a rozhlasové spoty. Víťazná firma má tiež pripraviť galavečer pod záštitou ministra vnútra v Bratislave, spojený s odmeňovaním a mimoriadnym povyšovaním príslušníkov PZ a oceňovaním športovcov Strediska štátnej športovej reprezentácie Ministerstva vnútra.