Príspevkov je nielen viac ako v predchádzajúcich rokoch, ale sú oveľa kvalitnejšie a novinári k tejto téme pristupujú profesionálnejšie, informovala Katarína Podracká z Fóra donorov.
Podľa nej tento úspech možno pripísať aj spôsobu komunikácie s médiami, ktoré Fórum donorov spolu s členmi Klubu firemných darcov zvolilo. Podracká si myslí, že priaznivej situácii pomohli aj stanoviská relevantných inštitúcií v SR, ktoré potvrdili, že informáciu o firemnom darcovstve s menom darcu nemožno považovať za skrytú reklamu, ide len o informáciu, ktorá popisuje predmet a účel darcovstva. Z prieskumu verejnej mienky, ktorú uskutočnila pre Fórum donorov agentúra Focus vyplynulo, že 63 % respondentov považuje správy o firemnej angažovanosti za dôležité, uvádza sa v tlačovej správe.
V porovnaní s okolitými krajinami však Slovensko zaostáva. "Priepastný" je podľa Podrackej rozdiel v počte správ uverejnených verejnoprávnymi médiami. Kým napríklad v Českej republike prinášajú tento typ informácií najmä verejnoprávne médiá, na Slovensku ich verejnoprávna STV takmer vôbec do svojich spravodajských relácií nezaraďuje. Verejnoprávne médiá v tejto oblasti na Slovensku do veľkej miery suplujú súkromné, najmä printové médiá.
Fórum donorov je združenie organizácií, ktoré udeľujú finančné prostriedky a chcú sa aktívnejšie podieľať na rozvoji slovenského mimovládneho neziskového sektora, posilnení postavenia donorov ako aj na podpore a presadzovaní myšlienky zodpovedného darcovstva a filantropie v Slovenskej republike. V roku 2006 sa k tomuto poslaniu pridali aj firemní darcovia, ktorí pri Fóre donorov vytvorili Klub firemných darcov.