V Trenčíne sa chystajú na modernizáciu železničnej trate

TRENČÍN 24. apríla (SITA) - Trenčín čakajú veľké zmeny v doprave. Okrem plánovanej výstavby nového cestného mosta a Auparku v centre by na budúci rok mali začať modernizovať železničnú trať. To si vyžiada ...

TRENČÍN 24. apríla (SITA) - Trenčín čakajú veľké zmeny v doprave. Okrem plánovanej výstavby nového cestného mosta a Auparku v centre by na budúci rok mali začať modernizovať železničnú trať.

To si vyžiada veľké investície, zbúranie letnej plavárne či dvoch desiatok rodinných domov. Pôvodne sa hovorilo, že úprava úseku cez mesto si vyžiada 3,2 miliardy korún, podľa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) to bude 6,3 miliardy. Hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková uviedla, že nejde o navýšenie prostriedkov.

"Pôvodný rozpočet je z roku 2003, ale štátna expertíza považovala túto stavbu za neefektívnu, ak železnice nezabezpečia, aby všetky vlaky mohli chodiť cez Trenčín 140-kilometrovou rýchlosťou," uviedla. Do projektu sa musela dopracovať výstavba nového železničného mosta a rekonštrukcia stanice. "Štátna expertíza v roku 2006 túto sumu odobrila a potvrdila a ŽSR túto sumu berú ako stálu a budeme sa snažiť ju dodržať, aby sa neprekročila," informovala Pavlíková..

“Najvýraznejším prvkom modernizácie v meste Trenčín je trasovanie novej železničnej trate cez Váh novým železničným mostom, budú odstránené všetky úrovňové priecestia, urobia sa protihlukové steny a samozrejmosťou budú bezbariérové prístupy,” uviedla Pavlíková. V Trenčíne sa vybuduje nový železničný most a preloží sa trať, aby sa vyrovnalo prílišné zaoblenie železnice. V súčasnosti sa spracováva projektová dokumentácia pre stavbu. Modernizácia trate v Trenčíne by mala byť ukončená v roku 2011.

Modernizácia si vyžiada búranie plavárne a rodinných domov. “Občania, ktorí sa rozhodli pre náhradu vo forme financií, sú už vyplatení. Ostatní majú stanovené pozemky, na ktorých sa tento rok začne výstavba rodinných domov. Zároveň sa v tomto roku začína výstavba novej letnej plavárne, ku ktorej už mesto získalo od obce Zamarovce pozemky. Je vytvorená dostatočná časová rezerva aj v prípade rodinných domov, aj v prípade plavárne. Staré domy a plaváreň sa začnú likvidovať až po vybudovaní nových aj novej letnej plavárne, čo predpokladáme v roku 2010,” informovala Jana Marková z kancelárie primátora. Plaváreň už železnice od mesta kúpili za 132 miliónov korún. Náklady mesta Trenčín v súvislosti s modernizáciou trate preplatí investor, teda ŽSR.

Po ukončení modernizácie a preložení trate sa mestu uvoľnia pozemky smerom k Váhu. “V rámci urbanistickej štúdie Centrálnej mestskej zóny sú pozemky na brehu Váhu určené na rozšírenie centra mesta smerom k rieke, vrátane nábrežnej promenády. Časť z pozemkov bude určená na novú dopravnú infraštruktúru, ktorá odbremení centrum mesta," dodala Marková.

Proti mestskému variantu bojuje nezávislý poslanec Ján Babič. K téme sa vrátil aj na dnešnom zastupiteľstve v interpeláciach primátorovi. Babič patrí k časti obyvateľov, ktorí by radšej prijali variant trate mimo mesto. "Celý tento projekt bol zámerne skreslený, stavia sa do pozície neuskutočniteľnosti. Variant, ktorý mal minúť mesto, sa finančne a technologicky približuje tomu mestskému. Je to holý nezmysel," myslí si o schválenej trase Babič.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 434
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 143
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 872
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 628
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 898
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 165
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 143
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 136
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 003
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 920

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Chcel byť námorníkom, školí kapitánov. Z lásky k Dunaju si urobil živobytie

Význam vodného turizmu sme nedocenili, chýbajú služby, tvrdí Komárňan Marián Molnár

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Domov

SaS prichádza s programom na riešenie problematiky rómskych osád

Vrámci reformy prinášajú aj možnosť, ako sa v chudobe chrániť pred neželanými tehotenstvami.

Domov

Prvé hromadné výberové konanie kandidátov na sudcu bude 27. novembra

Hromadné výberové konania majú priniesť vyššiu mieru transparentnosti a kvality kandidátov.

Domov

Koaliční poslanci požiadali o mimoriadne rokovanie výboru o Kiskovi

Podnet proti Kiskovi podala neparlamentná strana Nový parlament.

Domov

Župan by ma v prvom rade mohol presvedčiť, na čo mi je a čo robí

Marianna Varjanová už vyše 20 rokov podniká v cestovnom ruchu v okrese Bardejov. Hovorí, že viac ako podporu by od úradov chcela pokoj.