Bratislava 25. apríla (ČTK) - Sledovanosť slovenských televízií sa od mája začne merať aj v domácnostiach s digitálnym príjmom signálu. V súčasnosti sa jeden z najdôležitejších údajov v televíznom obchode, od ktorého sa odvíjajú napríklad ceny reklamy alebo zloženie programu, zisťuje len pri staršom analógovom vysielaní. ČTK o tom dnes informovali spoločnosti TNS SK a PMT, ktoré peoplemetrové meranie sledovanosti zabezpečujú.
Nová technológia umožní merať sledovanosť aj u rodín, ktoré televízny signál prijímajú napríklad cez digitálne pozemské vysielače, digitálnu káblovú televíznu alebo prostredníctvom internetu. Dôvodom jej nasadenia je podľa tlačovej správy možné rozšírenie pokrytia digitálnym signálom na 40 percent domácností zo súčasnej pätiny. Technológia umožňuje aj meranie počúvanosti rádií.
Peoplemetrové prístroje na Slovensku od ich spustenia v októbri 2004 fungujú len u domácností s bežnými anténami, káblovými rozvodmi či satelitnými prijímačmi. Sledovanosť sa meria u 850 domácností.
prl fab