KÚPOU VÝROBKOV FAIR TRADE ĽUDIA DÁVAJÚ VÝROBCOM V ROZVOJOVÝCH KRAJINÁCH PRÍLEŽITOSŤ VYMANIŤ SA Z CHUDOBY VLASTNOU PRÁCOU

V máji sa začne kampaň na podporu výrobkov fair trade

BRATISLAVA 28. apríla (SITA) - Na Slovensku sa začne v máji kampaň na podporu predaja výrobkov fair trade, ktorej cieľom bude zvýšiť povedomie verejnosti o nich. Ide o výrobky a tovar z chudobných rozvojových ...

BRATISLAVA 28. apríla (SITA) - Na Slovensku sa začne v máji kampaň na podporu predaja výrobkov fair trade, ktorej cieľom bude zvýšiť povedomie verejnosti o nich. Ide o výrobky a tovar z chudobných rozvojových krajín, ktoré sú priamo dovážané do vyspelých štátov. Je to jeden zo spôsobov pomoci producentom z rozvojových krajín. Agentúru SITA o tom informovala Mirka Vacvalová z Nadácie Integra, ktorá kampaň organizuje. Prostriedky na ňu vo výške 202 000 euro nadácia získala z Európskej komisie a na spolufinancovaní sa sumou 12-tisíc euro podieľa aj Slovenská agentúra pre medzinárodnú rozvojovú spoluprácu sumou.

Kampaň sa začne 12. mája vernisážou fotografií na Hlavnom námestí v Bratislave. Na fotografiách budú známe aj menej známe tváre, ktoré budú vyjadrovať odpor k nespravodlivému obchodu. Jednou z tvári kampane bude moderátorka Adela Banášová. Hlavným mottom kampane je "Nie je nám to pochuti". Ako vysvetlila Vacvalová, kúpou výrobkov fair trade ľudia dávajú výrobcom v rozvojových krajinách príležitosť vymaniť sa z chudoby vlastnou prácou a ukazujú svoju neochotu tolerovať neetické výrobné praktiky ako detská či nútená práca. Ide o putovnú výstavu, ktorá by mala byť postupne inštalovaná aj v AVION Shopping Parku a na ďalších verejných priestranstvách v Bratislave. Zároveň by mala byť spustená aj billboardová kampaň a kampaň na city ligtoch. Spustená by mala byť aj nová webstránka s podrobnými informáciami o fair trade výrobkoch. Celý projekt by mal trvať 18 mesiacov a jeho súčasťou budú informačné stánky na verejných podujatiach, ochutnávky fair trade produktov, stretnutia v školách a ďalšie

Na Slovensku je v súčasnosti len jediná špecializovaná predajňa fair trade produktov, a to TEN SENSES na Klariskej ulici v Bratislave. Niektoré produkty je ale možné kúpiť aj vo vybraných bioobchodoch, niektorých bratislavských kaviarňach a kníhkupectvách. Počas kampane by sa mal začať predaj aj v prvej obchodnej sieti na Slovensku, a to v rámci siete drogérií DM. Zákazníci supermarketu Hypernova v AVION Shopping Parku budú mať tiež príležitosť nakupovať fair trade.

Myšlienka fair trade obchodu sa rozvinula v 70-rokoch. Prvé zásielky kávy od pestovateľov z Južnej Ameriky putovali hlavne do Veľkej Británie, kde ich cez sieť dobrovoľníkov predávali najmä na pôde kresťanských cirkví a charitatívnych organizácií. V súčasnosti sa v tomto systéme predávajú výrobky asi 5 miliónov malých pestovateľov a výrobcov. Dostať ich je možné v 3 000 špecializovaných obchodoch, 57 000 supermarketoch a 50 maloobchodných reťazcoch po celom svete. Ročný obrat z predaja fair trade výrobkov je približne 1,1 miliardy euro.


Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 890
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 523
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 960
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 511
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 923
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 682
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 498
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 333
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 833
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Štátna poisťovňa odmieta reči o opatreniach na úkor pacienta

VšZP sa chce k tejto téme podrobnejšie vyjadriť na budúci týždeň.

Základný vojenský výcvik má za sebou ďalších 192 vojakov

Vojaci sú pripravení na výkon základných funkcií.

Cirkvi chcú predstaviť vlastný návrh financovania

Predstavitelia kresťanských cirkví a židovskej náboženskej obce sa pravidelne stretávajú, aby diskutovali na rozličné témy.

PÍŠE MÁRIUS KOPCSAY

Drop sa vracia. Domov, na Slovensko

Je to jeden z najzvláštnejších vtákov. A chýbalo len málo, aby na Slovensku celkom vyhynul. Opäť sa mu však u nás začína páčiť. Kúsok od Bratislavy prečkalo zimu asi päťsto impozantných dropov veľkých


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop